  • 1. Data: 2009-11-30 21:31:14
    Temat: Sprzedaż usługi i towaru
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Witam,

    korzystam z MK RP i tam wystawiam na sprzedaż towaru WZ i do niego
    generuję fakturę. Gdy sprzedaję usługę, to wystawiam bez WZ fakturę
    usługową. Ale co, jeżeli chcę łączyć dwa w jednym? Mogę wrzucić na WZ
    usługę?

    Pomijam to, że nie muszę prowadzić magazynu, tak tylko się zastanawiam
    nad logicznym podejściem do takich zestawień.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 2. Data: 2009-12-01 12:54:54
    Temat: Re: Sprzedaż usługi i towaru
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 Nov 2009, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Witam,
    >
    > korzystam z MK RP i tam wystawiam na sprzedaż towaru WZ i do niego
    > generuję fakturę. Gdy sprzedaję usługę, to wystawiam bez WZ fakturę
    > usługową.

    Tak z ciekawości - ten program "prowadzi magazyn"?
    Zmierzam do pytania, jak sobie radzi z pobraniem materiałów
    na cele realizacji usługi.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2009-12-01 14:31:29
    Od: Ryszard G <w...@s...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Tak z ciekawości - ten program "prowadzi magazyn"?
    > Zmierzam do pytania, jak sobie radzi z pobraniem materiałów
    > na cele realizacji usługi.
    >
    > pzdr, Gotfryd

    można ustawić materiały do produkcji.

  • 4. Data: 2009-12-11 15:40:54
    Od: Waldemar Fraś <w...@n...ekrakow.net>

    Ryszard G pisze:

    > można ustawić materiały do produkcji.
    A pytanie takie, materiały do produkcji (np. kable elektryczne do
    instalacji domu na którą później wystawiam fakturę za usługę) jak się
    księguje, tzn. do której kolumny? Jako pozostałe koszty czy towary i usługi?

    --
    pozdrawiam
    Waldemar Fras'

  • 5. Data: 2009-12-11 20:44:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 11 Dec 2009, Waldemar Fraś wrote:

    > A pytanie takie, materiały do produkcji (np. kable elektryczne do
    > instalacji domu na którą później wystawiam fakturę za usługę) jak się
    > księguje, tzn. do której kolumny? Jako pozostałe koszty czy towary i usługi?

    Traktujesz je jako materiały *pomocnicze* (i dlaczego tak) czy
    jako *podstawowe* (i dlaczego tak)?
    A drugie pytanie: "czy towary i usługi" to niby która pozycja
    (kolumna w KPiR), skoro pytasz o *koszty*?

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2009-12-12 10:33:55
    Od: Waldemar Fraś <w...@n...ekrakow.net>

    Gotfryd Smolik news pisze:
    > Traktujesz je jako materiały *pomocnicze* (i dlaczego tak) czy
    > jako *podstawowe* (i dlaczego tak)?
    > A drugie pytanie: "czy towary i usługi" to niby która pozycja
    > (kolumna w KPiR), skoro pytasz o *koszty*?

    chodziło mi o zakup towarów i usług, pozycja 10 w KPiR.
    A pytanie takie, czym się różnią materiały *pomocnicze* od *podstawowych*?

    Znalazłem taki opis:
    # materiały (surowce) podstawowe czyli materiały, które w procesie
    produkcji lub przy świadczeniu usług stają się główną substancją
    gotowego wyrobu; do materiałów podstawowych zalicza się również
    materiały stanowiące część składową (montażową) wyrobu lub ściśle z
    wyrobem złączone (np. opakowania - puszki, butelki) oraz opakowania
    wysyłkowe wielokrotnego użytku (np. transportery, palety), jeżeli
    opakowania te nie są środkami trwałymi
    # materiały pomocnicze czyli materiały nie będące materiałami
    podstawowymi, które są zużywane w związku z działalnością gospodarczą i
    bezpośrednio oddają wyrobowi swoje właściwości

    W przypadku rzeczonych przeze mnie instalacji elektrycznych, np. kable,
    rozdzielnice itp są raczej materiałami podstawowymi.

    Tak czy siak, jak takie rzeczy księgować w kolumnę 10 czy 13?
    A druga sprawa, jak się to ma do siebie w księgowaniu jeśli na początku
    kupię coś do instalacji a w niej nie zostanie wykorzystane tylko pójdzie
    na sprzedaż jak zwykły towar handlowy?

    --
    pozdrawiam
    Waldemar Fras'

  • 7. Data: 2009-12-14 21:56:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 12 Dec 2009, Waldemar Fraś wrote:

    > W przypadku rzeczonych przeze mnie instalacji elektrycznych, np. kable,
    > rozdzielnice itp są raczej materiałami podstawowymi.
    >
    > Tak czy siak, jak takie rzeczy księgować w kolumnę 10 czy 13?

    Skąd takie pytanie, skoro w kol.10 jest opis? ;)

    > A druga sprawa, jak się to ma do siebie w księgowaniu jeśli na początku
    > kupię coś do instalacji a w niej nie zostanie wykorzystane tylko pójdzie
    > na sprzedaż jak zwykły towar handlowy?

    Zastanówmy się: a jakby tak zaksięgować jako TH, to czym się będzie
    toto różniło?

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2009-12-15 16:18:46
    Od: Waldemar Fraś <w...@n...ekrakow.net>

    > Zastanówmy się: a jakby tak zaksięgować jako TH, to czym się będzie
    > toto różniło?

    Czyli profilaktycznie lepiej jako towar handlowy zaksięgować?
    A to czy zostanie sprzedane bezpośrednio czy jako część składowa ukryta
    w usłudze większego znaczenia nie ma?

    --
    pozdrawiam
    Waldemar Fras'

  • 9. Data: 2009-12-15 18:56:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 15 Dec 2009, Waldemar Fraś wrote:

    > Czyli profilaktycznie lepiej jako towar handlowy zaksięgować?

    ...czy to jest prowokacja w rodzaju "lub czasopisma"? ;)

    > A to czy zostanie sprzedane bezpośrednio czy jako część składowa ukryta
    > w usłudze większego znaczenia nie ma?

    No przecież w kol.10 wpisuje się zarówno materiały podstawowe, jak
    i towary.

    pzdr, Gotfryd