    From: Schpakoo! <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Sprzedaz udzialow w spolce z o.o.
    Date: Mon, 21 Mar 2005 14:46:47 +0100

    Witam!

    Prosze o pomoc w nastepujacej sprawie. Chce sie pozbyc swoich udzialow w
    spolce z o.o. Mam wstepna zgodne zarzadu na ich kupno. Za te operacje mam
    otrzymac wynagrodzenie rowne wartosci ksiegowej udzialow. Mam w zwiazku z
    tym nastepujace pytania:

    1. Poniewaz otrzymalem te udzialy w drodze darowizny to czy dochodem dla
    mnie jest cala kwota, ktora otrzymam i czy, zgodnie z art. 30b ust.2 pkt 4
    uopdof, zaplace od tego 19% podatku? Kto jest w tym wypadku platnikiem?
    2. Czy jest jakis przepisowy termin, w ktorym spolka ma obowiazek zaplacic
    za nabyte w ten sposob udzialy, czy jest to kwestia calkowicie umowna?
    3. Statut spolki mowi o koniecznosci podjecia uchwaly przez wspolnikow dot.
    umorzenia udzialow. Czy ta sprawa ma jakikolwiek wplyw na moje prawo do
    zbycia tych udzialow spolce, innymi slowy, czy spolka moze nie chciec kupic
    ode mnie tych udzialow?
    4. Czy zatem umorzenie udzialow jest nierozerwalnie zwiazane z zakupem
    tychze przez spolke, czy w gruncie rzeczy to, co sie stanie z tymi
    udzialami pozniej mnie juz nie dotyczy?
    5. Czy umowe kupna udzialow podpisuje zarzad bez zadnych dodatkowych
    blogoslawienstw, czy tez musi byc wczesniej jakas uchwala zgromadzenia
    pozwalajaca organowi reprezentujacemu na podpisanie takiej umowy?

    Dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam

    Tomek