  • 1. Data: 2003-01-11 15:11:14
    Temat: Sprzedaż samochodu, ktory jest srodkiem trwalym
    Od: "dywaner" <d...@p...onet.pl>

    Witam.

    Mam w dzialalnosci samochod osobowy, ktory jeszcze sie do konca nie
    zamortyzowal.
    Chce sprzedac ten samochod. I tu sie pojawia problem - mam sprzeczne
    interpretacje
    Powinieniem:
    a) wystawic fakture VAT ze stawka VAT zwolniony (jaki dokladnie powinien byc
    zapis na fakturze) - problem jest w tym ze "Nie można wystawić faktury ze
    stawką zwolnioną, bo ta usługa nie mieści się w katalogu usług, którym
    przysługuje zwolnienie z VAT" - tak brzmi jedna z interpretacji
    b) sprzedać na umowe kupna sprzedazy (ale kto jest sprzedawca - ja (os
    prywatna) czy dzialalnosc gospodarcza?)

    co powinienem zrobić? Z góry dziękuję za pomoc

    Pozdrawiam,
    Krzysiek

  • 2. Data: 2003-01-11 15:37:48
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    dywaner <d...@p...onet.pl> wrote:
    > a) wystawic fakture VAT ze stawka VAT zwolniony (jaki dokladnie
    powinien
    > byc zapis na fakturze)

    To jest właściwa odpowiedź (stawka vat zw)

    > problem jest w tym ze

    nie na żadnego problemu

    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet

  • 3. Data: 2003-01-11 19:00:22
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "dywaner" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Powinieniem:

    Powinienes.

    > a) wystawic fakture VAT ze stawka VAT zwolniony (jaki dokladnie powinien
    byc
    > zapis na fakturze) -

    Np. samochod osobowy marki "samjeździ" + jakieś dane z DR

    > problem jest w tym ze "Nie można wystawić faktury ze
    > stawką zwolnioną, bo ta usługa nie mieści się w katalogu usług, którym
    > przysługuje zwolnienie z VAT" - tak brzmi jedna z interpretacji

    Czyzby zmienila sie ustawa w kwestii sprzedazy samochodow osobowych?
    Nie slyszalem.

    Karol

  • 4. Data: 2003-01-11 21:33:52
    Od: "dywaner" <d...@p...onet.pl>

    A czy mógłym prosić o podstawę prawną?

  • 5. Data: 2003-01-11 21:57:57
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    > A czy mógłym prosić o podstawę prawną?

    Ustawa o VAT:
    Art. 7.1.

    Karol

  • 6. Data: 2003-01-12 00:27:41
    Od: "dywaner" <d...@p...onet.pl>

    dzięki serdeczne, o to chodziło.

    Pozdrawiam,
    Krzysiek

  • 7. Data: 2003-01-12 19:04:06
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    > dzięki serdeczne, o to chodziło.

    Z kim Ty wczesniej gadales, ze tego nie wiedział?

    Karol