  • Date: Thu, 04 Jun 2009 10:30:41 +0200
    From: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Sprzedaż oprogramowania firmie ukraińskiej.

    Dzien dobry,

    Bardzo proszę o pomoc, bo sytuacja mnie przerasta.

    Jestem drobnym producentem oprogramowania, rozliczam się
    wg KPiR, płacę VAT. Ale oto trafiła się instytucja z Ukrainy
    która niespodziewanie chce kupić mój program. Instytucja
    państwowa i bardzo szacowna.

    Jak to zrobić tanio i elegancko? Czy mogę po prostu
    wystawić standardową, polską fakturę w złotych, podać numer
    konta i wszelkie problemy techniczne pozostawić im?
    W koncu to oni do mnie po cos przychodzą i załóżmy,
    że ja nawet nie wiem, że to inny kraj. Gdybym ja coś
    chciał od np. Billa Gatesa, to musiałbym się dostosować
    do jego warunków, przełknąć jego fakturę, poszukać banku,
    gdzie wpłaciłbym tyle złotych ile on chce dolarów, itd.

    Zaznaczam ze jeszcze nie rozmawiałem z nimi na te tematy.
    Byc moze problem nie istnieje, ale proszę o trochę światła.

    dziekuje i pozdrawiam serdecznie
    --
    A S