eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiSprzedaż autorskiego prawa majątkowego do programu komputerowego › Sprzedaż autorskiego prawa majątkowego do programu komputerowego
  • Data: 2007-03-28 07:35:13
    Temat: Sprzedaż autorskiego prawa majątkowego do programu komputerowego
    Od: Yarek <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Nie prowadzę działalności gospodarczej, a rzeczony program pisałem dla
    siebie, nie na zamówienie. Przypadkiem znalazł się ktoś (osoba
    fizyczna), kto chce go ode mnie odkupić.

    Jak możemy to zrealizować? Umową kupna-sprzedaży?

    Czy od takiej transakcji należy zapłacić jakiś podatek?
    W innym wątku znalazłem informację, że należy to traktować jako usługę,
    ale w zasadzie nic mi to nie mówi...
    Znalazłem też informację, że jest to usługa przedmiotowo zwolniona z
    VAT, jednak należy skrupulatnie prowadzić ewidencję. Jak mam to robić?
    Kasy fiskalnej nie posiadam.

    Oczywiście nie chciałbym, aby moją działalność uznano za DG.
    Jest to jedna umowa o wartości 15000 zł i raczej jedyna taka w tym roku,
    więc ciągłość nie występuje.

    --
    Pozdrawiam,
    Yarek