  • Data: 2010-05-07 15:52:53
    Temat: Sprowadzenie samochodu z Niemiec a DG.
    Od: kffiatek <k...@s...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sprowadziłem samochód z Niemiec kupując go od komisu i płacąc 19%MwSt w
    Niemczech.
    Składam do US wniosek o wydanie decyzji, że nie muszę płacić VAT w
    Polsce (VAT-24).
    Prowadzę działalność gospodarczą i chciałbym samochód w niej
    wykorzystywać (prywatna praktyka lekarska), jednak składając VAT-24
    dołączam oświadczenie, że samochód jest sprowadzony do celów prywatnych.
    Czy muszę zapłacić VAT? Od jakiej kwoty mam naliczyć sobie VAT - od ceny
    brutto w Niemczech, czy od ceny netto w Niemczech?
    W umowie z niemieckim komisem jest zapis, że samochód jest sprzedawany
    firmie(?), co zwalnia komis z gwarancji.

    A może to jakoś inaczej rozwiązać. Głównie zależy mi na wliczaniu do
    kosztów prowadzenia działalności paliwa, napraw, części. Bo całego
    samochodu chyba nie warto chcieć amortyzować?

    pozdrawiam

    --
    kffiatek