eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiSposób obliczenia podatku dla rozpoczynającego działalność › Sposób obliczenia podatku dla rozpoczynającego działalność
  • Data: 2010-01-19 19:26:08
    Temat: Sposób obliczenia podatku dla rozpoczynającego działalność
    Od: John Smith <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    mam banalne pytanie: w jaki sposób oblicza się podatek będąc na KPiR.
    Na razie wydaje mi się, że wygląda to tak:

    (przychód-koszty uzyskania, min. zapłacony za m-c poprzedni ZUS,
    abonament telefoniczny itp.)*18/100-kwota wolna od podatku-składka
    zdrowotna*7,75 (czyli 88,07 zł, bo jestem na ZUS-owskiej uldze)= nalezny
    podatek płatny do 10 nastepnego miesiaca

    Czy widzę to poprawnie? Poza tym kiedy wpisuję do kosztów uzyskania
    przychodów takie rzeczy jak np. abonament za telefon bądź zakup
    komputera - w momencie poniesienia, tak? Czyli jeśli kupię komputer w
    lutym, to wpisuję to do kosztów właśnie w lutym?

    Jeśli ktoś zna jakąś łopatologiczną stronę bądź inną formę pomocy dla
    początkującego,to będę bardziej niż wdzięczny.