    From: scream <n...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Sposob na obnizenie kosztow dzialalnosci
    Date: Fri, 30 Jan 2009 23:54:29 +0100

    Witam po raz pierwszy :)

    Mysle nad tym jak obnizyc koszty dzialalnosci, w sensie kosztow podatkowych
    ktore musze poniesc. Mowa o uslugach budowlanych bez materialu, czyli vat w
    tym wypadku to 22%. Zakladam, ze firma jest na podatku liniowym.

    Chcac wystawic klientowi fakture na 100 zl brutto, w rzeczywistosci trafia
    do mojej kieszeni:

    100 - 22% vat = 81,97 zł -> netto
    netto - 19% cit = 66,40 zł -> tyle ląduje w mojej kieszeni
    cit = 15,57 zl

    "Wymyśliłem" więc coś takiego. Firma A jest płatnikiem VAT i wystawia
    faktury, a prace zleca firmie B ktora jest na ryczalcie. Nieformalnie
    wszystko i tak idzie do wspolnej kieszeni. Ryczalt za uslugi budowlane to
    5,5%. Wyglada to wiec tak:

    Firma A:
    wystawia klientowi FV na 100 zl brutto
    100 - 22% vat = 81,97 zł -> netto
    koszt wykonania uslugi przez firme B to 80 zl netto
    81,97 - 80 - 19% cit = 1,60 zł
    cit = 0,37 zł

    Firma B:
    wystawia firmie A rachunek na 80 zł
    80 zł - ryczałt = 75,60 zł
    podatek = 4,4 zł

    W pierwszym wypadku do US trafia 15,57 zl a w kieszeni zostaje 66,40 zł.
    W drugim wypadku do US trafia 4,77 zł a w kieszeni zostaje 77,20 zł.
    Zyskujemy wiec prawie 11 zł.

    Zdaje sobie sprawe z tego, ze nie odkrylem Ameryki, ale zastanawia mnie
    gdzie tu jest haczyk?

    Ile mozna zarobic na ryczalcie zeby nie wpasc w vat?

    Czy US sie nie przyczepi, ze unikam podatku zlecajac caly czas
    podwykonawstwo zewnetrznej firmie, ktora w dodatku nalezy do kogos z mojej
    najblizszej rodziny?

    J/w ale w przypadku kiedy uslugi "zlecone" stanowilyby tylko czesc
    przychodow firmy?

    O czym zapomnialem tworzac ten moj sekretny plan zawladniecia swiatem? :)

    --
    best regards,
    scream