  • 11. Data: 2006-01-04 00:19:25
    Temat: Re: Spis z natury
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    > On Tue, 3 Jan 2006, seba wrote:

    > Napisał że owych kopert używa do wysyłania "rzeczy" - czyli nie
    > chodzi o materiały pomocnicze, jak u mnie (do wysyłania faktur
    > i innej korespondencji).
    > Ba, jak np. prowadzi sprzedaż wysyłkowo to bez tych kopert
    > może mieć kłopot :)

    towary - towary handlowe, materiały podstawowe i pomocnicze, półwyroby
    (półfabrykaty), wyroby gotowe, braki i odpady oraz materiały przyjęte od
    zamawiających do przerobu lub obróbki, z tym że:

    (...)

    materiałami (surowcami) podstawowymi są materiały, które w procesie
    produkcji lub przy świadczeniu usług stają się główną substancją gotowego
    wyrobu; do materiałów podstawowych zalicza się również materiały stanowiące
    część składową (montażową) wyrobu lub ściśle z wyrobem złączone (np.
    opakowania - puszki, butelki) oraz opakowania wysyłkowe wielokrotnego użytku
    (np. transportery, palety), jeżeli opakowania te nie są środkami trwałymi,

    materiałami pomocniczymi są materiały niebędące materiałami podstawowymi,
    które są zużywane w związku z działalnością gospodarczą i bezpośrednio
    oddają wyrobowi swoje właściwości,

    IMHO - jezeli tylko SPRZEDAJE rzeczy zapakowane w koperty (raczej
    jednorazowego uzytku) nie zaś wyprodukowane przez siebie WYROBY, to brak
    jest podstaw do uznania kopert za KPiR'owy "towar". Co innego, gdyby np.
    produkowal "zestawy laurkowe", skladajace sie z ozdobnej karty i koperty.
    Wowczas koperta bylaby towarem w pysl rozporzadzenia jak najbardziej.
    Byc moze rowniez koperta powinna pojsc jako towar, gdyby swiadczyl uslugi w
    zakresie adresowania kopert (skadinad bardzo dochodowy biznes - zwlaszcza w
    czasach popularnosci pracy nakladczej :) - wowczas tez - chociaz bylaby to
    usluga - koperta taka bylaby czescia skladowa wyrobu.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 12. Data: 2006-01-04 00:55:44
    Od: "Dariusz Stefan" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości ..
    > Pytanie; czy taka koperta to nie *materiał* potrzebny do
    > produkcji lub wykonania usługi ?
    > (hint: nie tylko "towary" się spisuje w zwykłym remanencie!)

    no właśnie..."zagwmatajmy"...
    jaki jest procent kosztów zakupu kopert do reszty kosztów i sprzedaży ?

    hi, hi...

    pozdr. Darek SP2BZW