  • 21. Data: 2008-05-27 20:06:27
    Temat: Re: Skad Urzad Skarbowy zna moje dochody?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:

    > to oczywiście żart ?

    Niestety serio.
    2003 rok poszedł kilka miesięcy temu, 2004 ostatnimi czasy.
    Wysyłają informację o nierezydentach mających opodatkowane dochody na
    terenie USA, a na 100% na pewno tych, którzy korzystali ze zwolnienia z
    podatku w USA na podstawie umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania.

    poszukać w googlach poland tax treaty

  • 22. Data: 2008-06-07 14:38:13
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 21 May 2008 23:48:14 +0200, w <g125b2$4m7$1@news.onet.pl>, Maciej Bebenek
    <m...@t...waw.pl> napisał(-a):

    > Kwota ta zmienia się z reguły co rok. Jeśli nie przekroczysz tej
    > granicy, to nie masz obowiązku składania deklaracji.

    Obowiązek złożenia ma.

  • 23. Data: 2008-06-16 09:28:32
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Jestes pewien??

    -----

  • 24. Data: 2008-06-16 10:44:49
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    666 pisze:
    > Jestes pewien??
    >

    > -----

    Po pierwsze nie ma czegoś takiego jak "kwota wolna od podatku".
    Ustawodawca jedynie przyznał podatnikowi prawo obniżenia podatku o pewna
    kwotę. Nie wskazał poziomu dochodu do którego podatku się nie pobiera.
    Zwłaszcza że są dochody wolne od opodatkowania wykazane odrębnie - np.
    wygrane poniżej 760zł.
    "Kwoty wolnej" w tym wykazie nie ma.

    Po drugie ustawa mówi:

    Art. 45. 1. Podatnicy są obowiązani składać urzędom skarbowym zeznanie,
    według ustalonego wzoru, o wysokości osiągniętego dochodu (poniesionej
    straty) w roku podatkowym, w terminie do dnia 30 kwietnia roku
    następującego po roku podatkowym, z zastrzeżeniem ust. 7 i 8.

    Jak widać zeznanie roczne służy zgłoszeniu _dochodów_ a nie podatku.
    Fakt że przy zastosowanie danego algorytmu wyliczania podatku obowiązek
    podatkowy nie powstał nie oznacza że nie było dochodu.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813