  • 11. Data: 2011-06-21 09:53:23
    Temat: Re: SKLEP INTERNETOWY - OTWARCIE DZIALNOSCI prosba o rade (VAT i kasa fiskalna)
    Od: Pendrive <P...@d...pl>

    W dniu 2011-06-20 19:38, ewa pisze:
> [...]
    > czy to przez platnosci Allegro..?) i wowczas nie obowiazuje mnie ta gorna
    > granica 20tys. obrotu (dla 1roku dzialalnosci), po przekroczeniu ktorej
    > trzeba zalozyc kase? I czy jesli nie bede Vatowcem to musze odprowadzac
    > jakas "dodatkowa" oplate za ten towar z importu? Z tego co wiem, to towar w
    > Anglii nie jest ovatowany.. i bede placic kwote netto, jesli dobrze
    > rozumiem:) i sadzilam, ze tutaj w Polsce wymagane bedzie opodatkowanie tego
    > sprowadzonego towaru..ale skoro mam byc zwolniona z podatku VAT chyba mnie
    > to nie obowiazauje? Troche sie juz w tym wszystkim zamieszalam;/

    przy PZA to nie takie oczywiste :) są juz rózne inter[retacje podatkowe

  • 12. Data: 2011-06-21 21:21:27
    Od: "ewa" <n...@o...pl>

    > A dlaczego miałby byc netto?
    > Sprawdź swoj NIP czy jest "valid number"
    >
    > http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/vieshome.d
    o?selectedLanguage=PLNast%C4%99

    a w jakim celu mialabym sprawdzic ten valid numer? nie mam jeszcze NIPu bo
    dzialalnosc dopiero jest w trakcie zakladania:) duzo wiesz jak widze,
    dziekuje ze mi pomagasz:)

  • 13. Data: 2011-06-22 04:32:48
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    ewa wrote:

    o?selectedLanguage=PLNast%C4%99

    > a w jakim celu mialabym sprawdzic ten valid numer? nie mam jeszcze
    > NIPu bo dzialalnosc dopiero jest w trakcie zakladania:)

    Zobaczysz wtedy jaką informację o Tobie jako podatniku
    otrzyma sprzedawca lub jakich informacji może zażądać, zeby
    wystawić fakturę w kwocie netto.
    Pozostaje jeszcze pytanie czy można być zarejestrowanym jako
    podatnik VAT UE i nie być czynnym podatnikiem.

  • 14. Data: 2011-06-23 08:30:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 20 Jun 2011, Pendrive wrote:

    > nie rozumiem takiego podejscia

    Ale ja rozumiem.
    "Umoczenie w kasę" jest dożywotnie.
    Jeśli kiedykolwiek zechce zmienić profil ta kasa może stać się
    kulą u nogi - nie będzie mógł sprzedać "konsumentowi" choćby
    zużytego wyposażenia, nie mając ciągle kasy na chodzie.
    Mało, mając kilka lokalizacji, będzie musiał przywlec
    potencjalnego klienta pod adres do którego jest przypisana
    kasa aby mu cokolwiek sprzedać "doręcznie".

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2011-06-23 09:08:42
    Od: RD <r...@g...com1>

> [...]
    > potencjalnego klienta pod adres do którego jest przypisana
    > kasa aby mu cokolwiek sprzedać "doręcznie".

    Długie lata broniłem się przed kasą (w branżach, które tego nie
    potrzebowały, zwolnienie z kasy etc.), aż wreszcie wszedłem w branżę,
    która wymaga rejestrowaniu na urządzeniu fiskalnym.
    Muszę przyznać, że nie jest tak źle - nawet więcej, jest to w pewnym
    sensie wygodne. Jeśli ktoś prowadzi interesy legalnie, odprowadza
    podatki i nie kombinuje, to jest to prosty sposób na ewidencjonowanie
    sprzedaży i nie widzę tu minusów. Więcej kłopotu jest z "omijaniem"
    kasy, niż z jej wdrożeniem i wykorzystaniem.

    Poza tym, nikt nie otwiera działalności po to, aby zaraz zmieniać
    profil. Jest zupełnie odwrotnie - jeśli rusza się z działalnością w
    takiej sprzedaży jak wątkotwórczyni, to z użyciem kasy będzie miała (jak
    już wyżej pisałem) mniej problemów, niż bez niej.

  • 16. Data: 2011-06-23 09:21:05
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Dnia 2011-06-23, o godz. 11:08:42
    RD <r...@g...com1> napisał(a):

> [...]
    > takiej sprzedaży jak wątkotwórczyni, to z użyciem kasy będzie miała
    > (jak już wyżej pisałem) mniej problemów, niż bez niej.

    Ok, jasne, ale wpadać w kasę jako osoba fizyczna, na całe życie,
    jest troszkę głupie, prawda?

    Tomek

  • 17. Data: 2011-06-23 09:27:03
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    RD wrote:

    > jeśli rusza się z działalnością w
    > takiej sprzedaży jak wątkotwórczyni, to z użyciem kasy będzie miała
    > (jak już wyżej pisałem) mniej problemów, niż bez niej.

    Tyle tylko, że wydatki na kasę nie mieszczą się pewnie
    w biznesplanie, z którego wynika, że obrotu będzie kilkaset złotych.
    A jak się skończy ulgowy zus, to przedsięwzięcie jest deficytowe.
    Nawet jeśli wydatki na kasę są "refundowane", to jednak widmo zwrotu
    nawet tych paru stówek w przypadku zaprzestania zawsze wisi nad głową.
    Do tego "dożywocie", stałe koszty związane z kasą
    (jakieś obowiązkowe przeglądy itp) i juz widać dlaczego na początek
    ludzie wola się pomęczyć bez kasy.

  • 18. Data: 2011-06-23 12:26:48
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (23.06.2011 11:08), RD wrote:
    > Więcej kłopotu jest z "omijaniem" kasy, niż z jej wdrożeniem i
    > wykorzystaniem.

    Jest to argument za tym że przepisy kasowe są durne, niż że kasa nie
    jest taka straszna.

    Problem z kasą bywa też taki, że ja - o profilu zupełnie niekasowym,
    czasem mam potrzebę zrobić coś podlega pod kasę.

    Np. dostarczyć jakieś materiały na CD dużemu klientowi, który nie jest
    przedsiębiorcą.

    Drugi przypadek - to mam ochotę na nowszy telefon, ten który mam jest
    jeszcze sprawny - chciałbym więc go sprzedać na allegro.

    Na szczęście w porę się zorientowałem że lepiej tego nie robić, bo kasa.
    Ale jakbym zrobił i nie skojarzył że właśnie "wpadłem pod kasę", za to
    za kilka lat skojarzyłby to US - to byłbym mu nagle winny 25% (nic się
    nie zmieniło w tym temacie?) moich obrotów przez kilka lat.

    Bezsens, głupota, brak mi po prostu epitetów na tą durnotę.

    p. m.

  • 19. Data: 2011-06-23 14:14:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Jun 2011, mvoicem wrote:

> [...]
    > lat skojarzyłby to US - to byłbym mu nagle winny 25% (nic się nie zmieniło w
    > tym temacie?) moich obrotów przez kilka lat.

    Ale tylko obrotów podlegających pod kasę.
    Inna sprawa, że również warunkowo zwolnionych.
    Po polsku: obrotów z klientami "firmowymi" by to nie dotyczyło, ale już
    sprzedaży dla OFnpDGiRR która legalnie jest z kasy zwolniona limitem
    - tak.

    > Bezsens, głupota, brak mi po prostu epitetów na tą durnotę.

    Zgadza się.
    Przede wszystkim brak zwolnienia dla "używanych ST i wyposażenia".

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2011-06-23 19:30:05
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Dnia 2011-06-23, o godz. 16:14:45

    > Ale tylko obrotów podlegających pod kasę.

    Art. 111.2. W przypadku stwierdzenia, że podatnik narusza obowiązek
    określony w ust. 1, naczelnik urzędu skarbowego lub organ kontroli
    skarbowej ustala za okres do momentu rozpoczęcia prowadzenia ewidencji
    obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących,
    dodatkowe zobowiązanie podatkowe w wysokości odpowiadającej 30% kwoty podatku
    naliczonego przy nabyciu towarów i usług.
    W stosunku do osób fizycznych, które za ten sam czyn ponoszą
    odpowiedzialność za wykroczenie skarbowe albo za przestępstwo skarbowe, dodatkowego
    zobowiązania podatkowego nie ustala się.

    Nie ma tu nic o obrotach podlegających pod kasę - 30% "w
    plecy" wszystkich zakupów. Szczęście w nieszczęściu że dodali
    "zwolnienie" dla OF.

    Tomek