  • Data: 2005-06-01 12:27:10
    Temat: SC a nazwy w DG
    Od: "JT" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam
    Temat wałkowany ale ze mnie lama i nie moge znaleźć w googlach konkretnej informacji
    Opis:
    Rejestruję DG o nazwie XX
    Kolega tez rejestruje i nadaje nazwe YY
    Dochodzimy do wniosku że odrazu razem zaczniemy działać i spisujemy umowę spólki
    cywilnej o nazwie ZZ
    Urząd Statystyczny nadał REGON dla spółki
    Jednak w U.Skarbowym przy składaniu wniosku o nadanie NIPu wniosek nie został
    przyjety - poinformowano mnie że nazwy w dokumentach rejestrujących DG (kazdego
    ze wspolników) muszą byc identyczne jak nazwa spółki - w uzasadnieniu podano że
    gdyby tak zostało istaniałyby trzy podmioty jednocześnie.
    Zaskoczyło mnie to - gdyz o ile wiem to we wniosku o rejestracje dzialaności nie
    ma wogóle obowiązku podawania nazwy (wyszło na to ze musza być w urzedzie dwa
    wnioski o identycznych nazwach i pkd).
    Czy sa jakies przepisy regulujące tego typu sytuację?

    Pozdrawiam
    JT