    From: "DarekZ" <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Rozpoczęcie działalności gospodarczej
    Date: Fri, 28 Apr 2006 13:43:09 +0200

    Witam,
    ojciec, który jest emerytem, planuje rozpoczęcie działalności gospodarczej
    (mały sklepik ogólnospożywczy na wsi). Wiem, że w ciągu 2, góra 3 miesięcy
    wejdzie na vat. Do tego czasu rozliczać się będzie KPiR. Mam parę
    wątpliwości:
    1.W jaki sposób dokumentować przychody dzienne do KPiR?
    2.Ustawa o podatku VAT mówi, że kasę fiskalną należy zainstalować w ciągu 60
    dni od momentu zarejestrowania się jako podatnik VATu. Na razie jeszcze nie
    wiem, czy limit zostanie przekroczony po 2 czy po 3 miesiącu, wiem, że
    nastąpi to góra w ciągu trzech miesięcy. Zacznynając działalność 1.06,
    powinien się zgłosić jako płatnik VAT 1.08. Czy kasa musi być zainstalowana
    na 1.08 czy może być zainstalowana do 1.10? Jeśli jest to ten drugi
    przypadek, to jak dokumentować sprzedaż między datą zarejestrowania się jako
    vatowiec a chwilą wydrukowania pierwszego paragonu?
    3.Czy jako emeryt będzie płacił tylko i wyłącznie skłądkę zdrowotną, czy też
    inne składki ZUSowskie (podobno emeryci i renciści mają płacić pełne
    składki).

    --
    Darek