  • 11. Data: 2007-02-26 16:30:17
    Temat: Re: Rozliczenie VAT za usługi telekomunikacyjne kupione u Niemców
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał w wiadomości
    news:erv1c0$3co$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Nie - po prostu chcę wykluczyć błędne odpowiedzi.

    ok, popieram

    > A ta odpowiedź dotyczyła sytuacji dokładnie odwrotnej - gdyby świadczący
    > usługę był z Polski, a nabywca z innego kraju UE.

    ciekawe, skąd w takim razie polski odbiorca ma wiedzieć, czy usługa którą
    zakupił od nabywcy z innego kraju jest dla niego importem usług czy tez nie
    :)
    określenie miejsce świadczenia "działa" w obie strony

    > Prawdopodobnie tutaj będzie analogicznie, ale nie ma pewności, a operator
    > odmawiający korekty faktury na czymś się zapewne opiera.

    opiera się pewnie na tym samym, co niektórzy polscy podatnicy - niewiedzy :)

    > Raczej mnie nie namówisz na przekopywanie się przez niemieckie
    > ustawodawstwo.

    mam na mysli dyrektywę *wspólną* dla krajów ue
    przyznam, że czytam ją w kawałkach i idzie mi to opornie, ale nie poddaję
    się :)

    niby tak, ale to Ty napisałeś:
    "po prostu chcę wykluczyć błędne odpowiedzi"
    a ja - jesli się mylę, chętnie dowiem się dlaczego ta usługa powinna byc
    opodatkowana w Niemczech :)

    pozdrawiam

  • 12. Data: 2007-02-26 16:36:42
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "my way" <y...@s...tlen.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nie :)
    > określenie miejsce świadczenia "działa" w obie strony

    Powinno.
    Co nie znaczy że tak jest.

    > opiera się pewnie na tym samym, co niektórzy polscy podatnicy - niewiedzy
    > :)

    Niewykluczone.
    Ale padło pojęcie "odbiorca masowy" które w polskim prawie raczej nie
    występuje.
    I bez przekopania się przez niemieckie prawo podatkowe dalej nie pojedziemy.

    > mam na mysli dyrektywę *wspólną* dla krajów ue

    Tą, w której występuje zakaz wprowadzania zakazu odliczania vat od paliw?
    ;-)
    To chyba jakoś równie mało przydatny świstek papieru.....

    Ja też. ;-)

  • 13. Data: 2007-02-27 14:32:26
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    > Użytkownik "my way" <y...@s...tlen.pl> napisał w wiadomości