  • 1. Data: 2003-10-11 13:35:20
    Temat: Rolnik Vatowiec wykonuje usługę
    Od: "Rolnik" <b...@p...fm>

    Witam!

    Jestem rolnikiem rozliczającym się z podatku VAT na zasadach ogólnych.
    Sąsiad/znajomy prosi, abym przy użyciu swojego sprzętu wykonał mu usługę.
    Moje pytanie brzmi nastepująco;
    Musze mu wystawić rachunek Vat-owski, odprowadzić VAT w wysokości 22% od
    tej usługi, natomiast od wartości netto odprowadzić podatek- w jakiej
    formie/
    umowy o dzieło? najmu?

    --
    Bartek P. vel Rolnik
    GG 145819

  • 2. Data: 2003-10-13 15:15:29
    Temat: Re: Rolnik Vatowiec wykonuje usługę
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 11 Oct 2003, Rolnik wrote:

    >+ Witam!
    >+
    >+ Jestem rolnikiem rozliczającym się z podatku VAT na zasadach ogólnych.

    Znaczy: normalnie to *przyjmujesz* faktury VAT-RR ?
    Czy to dotyczy tylko "rolników ryczałtowych" - a ty nim
    *nie* jesteś (i wystawiasz "normalne" faktury) ? (ale
    wtedy nie pytałbyś "jak odprowadzić", hm...)

    >+ Sąsiad/znajomy prosi, abym przy użyciu swojego sprzętu wykonał mu usługę.
    >+ Moje pytanie brzmi nastepująco;
    >+ Musze mu wystawić rachunek Vat-owski,

    Jeśli już - to fakturę VAT. Określenie "faktura" jest istotne,
    zastrzeżone prawnie dla takiej formy dokumentu księgowego :)
    Zeznam że nie bardzo wiem jak się w takich przypadkach postępuje,
    ale może jeszcze ktoś się odezwie...
    "Normalny" podatnik VAT składa co miesiąc deklarację VAT-7.
    Sądzę że też byś musiał. Ale głowy to nie dam :)

    >+ odprowadzić VAT w wysokości 22% od
    >+ tej usługi, natomiast od wartości netto odprowadzić
    >+ podatek- w jakiej formie/
    >+ umowy o dzieło? najmu?

    MSZ - wygląda na umowę o dzieło, bo najem miałby miejsce
    wtedy jakby to sąsiad stał się posiadaczem twojego pojazdu
    (i rozporządzał co kto i kiedy ma nim robić). Z podatkowego
    p. widzenia chyba bez znaczenia (chodzi o stawkę VAT !),
    mam nadzieję.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)