  • 1. Data: 2006-01-26 14:40:07
    Temat: Rękodzieło artystyczne a VAT - czy, a jeśli tak to ile?
    Od: Bartek <n...@p...onet.pl>

    Witam!

    Mam pytanie odnośnie płacenia podatku VAT w
    przypadku działalności artystycznej, a
    konkretnie malowanie ikon.
    Wyczytałem na sieci, że takie produkty są
    zwolnione z VAT (jest się podatnikiem VAT
    sprzedającym towary zwolnione z VAT), ale
    trzeba prowadzić ewidencję sprzedaży VAT (w
    przypadku prowadzenia działalności
    gospodarczej - częstej sprzedaży ikon).

    Jak to naprawdę jest - malowanie ikon jest
    zwolnione z VAT, czy posiada stawkę 0%? Czy
    konieczne jest prowadzenie ewidencji VAT, i
    jak wyglądałaby faktura VAT na taką ikonę?

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 2. Data: 2006-01-26 14:45:09
    Od: "opix" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Bartek" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zwolnione z VAT, czy posiada stawkę 0%? Czy
    > konieczne jest prowadzenie ewidencji VAT, i
    > jak wyglądałaby faktura VAT na taką ikonę?

    trzeba być przede wszystkim artystą - ustawa reguluje kto artystą
    jest -ci co wytwarzają wyroby posiadające atestację związków twórców
    ludowych i artystów
    np. Cepelia
    nie masz atestu artysta nie jesteś i płacisz 22 po przekroczeniu limitu
    rocznego

    --
    OPIX

  • 3. Data: 2006-01-26 15:00:32
    Od: Bartek <n...@p...onet.pl>

    opix napisał(a):
    > trzeba być przede wszystkim artystą - ustawa reguluje kto artystą
    > jest -ci co wytwarzają wyroby posiadające atestację związków twórców
    > ludowych i artystów
    > np. Cepelia

    Komisja z Cepelii uznała że te wyroby, kopie
    ikon, nie podlegają atestacji, jako że nie są
    wyrobami ludowymi. I co tu robić?

    Na stronie:

    http://www.ehandel.pit.pl/pages/i/1167.php

    punkt 18. jest m.in. stwierdzenie, że
    sprzedaż prac artystycznych w każdym wypadku
    zwolniona jest z VAT.

    > nie masz atestu artysta nie jesteś i płacisz 22 po przekroczeniu limitu
    > rocznego

    Czyli chodzi tu o 10000 euro ?

  • 4. Data: 2006-01-26 15:10:21
    Od: "opix" <p...@g...pl>

    > Komisja z Cepelii uznała że te wyroby, kopie
    > ikon, nie podlegają atestacji, jako że nie są
    > wyrobami ludowymi. I co tu robić?

    problem polega na tym ze stawkom preferencyjnym podlega wyrób
    określonego wzoru a nie wytwórca
    pozostaje ci limit roczny dla zwolnienia VAT po którym VAT płacić musisz

    --
    OPIX

  • 5. Data: 2006-01-26 22:58:20
    Od: Bartek <n...@p...onet.pl>

    opix napisał(a):
    > problem polega na tym ze stawkom preferencyjnym podlega wyrób
    > określonego wzoru a nie wytwórca
    > pozostaje ci limit roczny dla zwolnienia VAT po którym VAT płacić musisz

    Czyli jeśli nie przekroczę 10000 euro rocznie
    to nie jestem podatnikiem VAT, nie mogę
    wystawiać faktur VAT, i nie prowadzę żadnej
    ewidencji VAT, czy tak?
    Tylko skąd mam wiedzieć, czy w danym roku
    zarobię 10000 euro czy nie?

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 6. Data: 2006-01-27 00:10:23
    Od: "Lalu" <...@...pl>

    Ja prowadzę DG (KPiR) malując obrazy, sprzedając je osobiście i nie potrzebuję żadnej
    "atestacji" by nie być płatnikiem Vatu, gdyż
    te prace ustawowo zwolnione są z Vat. Zresztą wyłuszczałem to swego czasu w skarbówce
    i - o dziwo - wszystkie mądre głowy śpiewały
    jednym głosem.

  • 7. Data: 2006-01-30 13:37:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Jan 2006, Bartek wrote:

    > Czyli jeśli nie przekroczę 10000 euro rocznie to nie jestem podatnikiem VAT,
    > nie mogę wystawiać faktur VAT, i nie prowadzę żadnej ewidencji VAT, czy tak?

    Nie.
    Zastrzegam:
    1. nie podejmuję sie wypowiedzi o zwolnieniu "artystycznym"
    2. mowa jest o zwykłej sprzedaży, kwalifikującej się pod DG
    3. takie zwolnienie z VAT wymaga prowadzenia ewidencji.

    > Tylko skąd mam wiedzieć, czy w danym roku zarobię 10000 euro czy nie?

    Z ewidencji.
    Art.109 ustawy.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd