  • Data: 2006-04-28 08:27:57
    Temat: Refakturowanie paliwa zakupionego w UE a stawka VAT ?
    Od: "Eurotrans" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam zainteresowanych tematem, otóż mam problem sytuacja wygląda
    następująco: jesteśmy małą firmą transportową, ostatnio podpisaliśmy umowę z
    dużą krajowa spedycją dostaliśmy od nich karty do tankowania paliwa, dzięki
    nim:
    - odzyskamy vat płacony za granicą ,
    - kredytują nas i koszty paliwa kompensują z należności za frachty,
    Dostaliśmy od nich pierwsze faktury za paliwo tankowane na terenie UE,
    wystawili je ze stawka 22 %, trochę mnie to zastanawia gdyż jest to nabycie
    wewnątrz wspólnotowe wg mnie powinni zastosować stawkę 0% , a te 22% stanowi
    dla nas poważne obciążenie. Może ktoś z was z czymś sie takim spotkał i
    potwierdzi moje przypuszczenia
    Nadmieniam że 90% usług jest świadczonych w relacjach francja włochy
    hiszpania, do kraju auta zjeżdzają tylko na przeglądy serwisowe.

    Pozdrawiam
    Mirek