  • Data: 2007-04-19 08:17:40
    Temat: Re: zwrot VAT
    Od: "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl> wrote in message
    news:f05dma$g9m$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam,
    > Kiedy mogę na deklaracji VAT-7K zaznaczyć kwadraty "TAK" w sekcji G,
    > polach 65 i 66? Dokonałem wewnątrzwspólnotowego eksportu usług
    > niematerialnych, zakupiłem także drogie środki trwałe (w kraju, więc
    > VATem) - więc mam do zwrotu sporą kwotę nadwyżki naliczonego nad należnym;
    > nie chciałbym czekać 180 dni (a tyle jest "z automatu", gdy ma się NIP
    > Euro). Czy istnieje obowiązujacy wzór Załącznika - wniosku o
    > przyśpieszenie zwrotu podatku?

    Dodam jeszcze, że z wyjaśnień udzielonych mi przez ifima.pl, wiem że Eksport
    usług
    opodatkowanych poza krajem nie podlega podatkowi VAT w Polsce, ale daje
    prawo do zwrotu należnego podatku VAT - dlatego Transakcję wykazujemy w polu
    21 deklaracji i następnie dodajemy te kwotę do kwoty w polu 40. Ale co
    dalej? Zwiększenie kwoty w poz. 40 powinno skutkowac zwiększeniem Podatku
    należnego w poz. 41, a to mi ZMNIEJSZY kwotę do zwrotu w Pozycji 57 (58) -
    chyba nie o to chodzi! Jak więc wykazać transakcję eksportu aby nie
    zmniejszyc kwoty do zwrotu?