eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkizwot podatku ZUS dolicza do dochodu przy przyznawaniu dodatku › Re: zwot podatku ZUS dolicza do dochodu przy przyznawaniu dodatku
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zwot podatku ZUS dolicza do dochodu przy przyznawaniu dodatku
    Date: Thu, 23 Jun 2005 23:26:03 +0200

    On Tue, 21 Jun 2005, Maciej Bebenek wrote:

    > + Ania napisał(a):
    > + > więc nie rozumiem po co Wasze postulaty?:)
    > +
    > + Ale czy masz jakieś podstawy do takich stwierdzeń? Bo w takim układzie do
    > + dochodu można tez doliczyć ulgę na bilety PKP czy w komunikacji miejskiej,
    > + bo PRZECIEŻ MASZ WIĘCEJ PIENIĘDZY ;-P

    Czy ty może myślisz że samo "-P" zrobiło z tego tekstu dowcip ?? ;)
    Nie no, ja rozumiem że chciałeś wykpić :) stosując "normalną logikę".
    Ale... ci nie wyszło ;] ! "Normalna logika" nie działa.

    Sposób myślenia który zaprezentowałeś jest prawidłowym odwzorowaniem
    idei opodatkowania "nieodpłatnych świadczeń" zaimplementowanych
    w przepisach przez szanownych ustawodawców.
    *TAK MA (zdaniem Sejmu) BYĆ* ! Tak jak wydaje ci się że to "śmieszne".

    Oczywiście że *TO JEST DOCHÓD*.
    I oczywiście - w myśl ustawy - podlega pod podatek dochodowy.

    Tyle że ustawodawca był na tyle łaskawy że zwolnił z płacenia podatku
    od takiego dochodu (który sam innym aktem nadał wszystkim "ulgowiczom"):

    +++ USTAWA [wiadomojaka] +++
    Art. 21. 1. Wolne od podatku dochodowego są:
    [...]
    84) wartość świadczeń z tytułu uprawnień do ulgowych przejazdów
    środkami publicznego transportu zbiorowego kolejowego i autobusowego,
    wynikających z przepisów o uprawnieniach do ulgowych przejazdów
    środkami publicznego transportu zbiorowego,
    ----

    ...czy ktoś ma pytania ? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd