eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkizwot podatku ZUS dolicza do dochodu przy przyznawaniu dodatku › Re: zwot podatku ZUS dolicza do dochodu przy przyznawaniu dodatku
    From: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zwot podatku ZUS dolicza do dochodu przy przyznawaniu dodatku
    Date: Thu, 23 Jun 2005 22:13:09 +0200

    Użytkownik cef <c...@i...pl>
    w wiadomości <news:d99c7t$lsj$1@nemesis.news.tpi.pl> wstukał:

    > Może zacznij od przekonania ZUSu, że jak występuje
    > zwrot podatku, to znaczy, że dochód był mniejszy
    > niż wcześniej deklarowano.

    IMO teraz zaczynam powoli rozumieć o co chodzi: ustawa z dnia 20 maja 2005
    roku o dodatku pieniężnym dla niektórych emerytów, rencistów i osób
    pobierających świadczenie przedemerytalne albo zasiłek przedemerytalny (Dz.
    U. Nr 102, poz. 852).

    Mam przed oczami dwie kartki "informacyjne" jedną z ZUS, drugą z KRUS, obie
    przypełzły pocztą za 1,30 PLN. Format ten sam, zawartośc juz nie. Ta z KRUS
    jakoś bliżej prawdy (ustawy) jest:

    ZUS: ...czyli 800 zł netto miesięcznie... Dochód oznacza kwote pomniejszoną
    o podatek dochodowy, koszty uzyskania przychodu, czy składki ubezpieczeniowe
    w przypadku pracujących...
    Ważne więc ile mieliście pieniędzy netto...

    Piękne, nieprawdaż?
    *A lewa noga to ta, której paluch jest po prawej stronie...*

    I nijak do tego co w ustawie.

    KRUS: Za dochód uwzgledniany.... i cytat z ustawy

    ZUS: Macie czas do końca lipca... Roszczenie przedawnia sie 30 września 2005
    KRUS: Podobnie, tyle, że nic nie ma o lipcu

    No i miejsce gdzie KRUS sobie pograł -- oświadczenie, gdzie trzeba
    zadeklarować dochód (skąd jeden emeryt z drugim maja wiedzieć w wieku 80 lat
    dlaczego na kwitku z poczty dochód jest 500, podatek 20, zdrowotne 50, a do
    ręki biorą 750).

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]