    From: maHo <m...@p...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zwolnienie podmiotowe strikes back
    Date: Thu, 23 Jun 2005 09:27:55 +0200

    Magdalena B wrote:
    > Użytkownik "maHo" <m...@p...net> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > mam wątpliwości ciągle do tego zwolnienia podmiotowego:
    >
    > 1. dzisiaj rozpocząłem DG. Zwolnienie podmiotowe. Do końca czerwca
    > muszę wystawić rachunek. Na jaką maksymalną sumę mogę go wystawić żeby
    > nie "wypaść" ze zwolnienia podmiotowego?.
    >
    > wg. mnie,
    > opierając się na art 113 ust 10
    > (
    > "10. Jeżeli faktyczna wartość sprzedaży, w proporcji do okresu
    > prowadzonej sprzedaży, przekroczy w trakcie roku podatkowego kwotę
> [...]

    Dzięki. Po zadaniu pytania na grupie natknąłem się na taką interpretację
    na stronie is.lublin.pl, a także w jakimś poradniku typu "załóż firmę",
    więc zakładam że jest ona powszechnie stosowana. Jednak czy to nie jest
    bomba z opóźnionym zapłonem?. Przecież "okres prowadzonej sprzedaży"
    jest napisane, a nie "ilość dni prowadzenia sprzedaży w roku
    podatkowym". A nie ulega wątpliwości że po 7 dniach od założenia DG będę
    prowadził sprzedaż od 7 dni, a nie od dni 185 :)

    pozdrav

    maHo