    From: "Magdalena B" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zwolnienie podmiotowe strikes back
    Date: Thu, 23 Jun 2005 07:32:54 +0200
    Sender: m...@p...onet.pl@as2-135.swic.dialup.inetia.pl

    Użytkownik "maHo" <m...@p...net> napisał w wiadomości
    news:d9cle0$sp0$1@nemesis.news.tpi.pl...
    Witam

    mam wątpliwości ciągle do tego zwolnienia podmiotowego:

    1. dzisiaj rozpocząłem DG. Zwolnienie podmiotowe. Do końca czerwca
    muszę wystawić rachunek. Na jaką maksymalną sumę mogę go wystawić żeby
    nie "wypaść" ze zwolnienia podmiotowego?.

    wg. mnie,
    opierając się na art 113 ust 10
    (
    "10. Jeżeli faktyczna wartość sprzedaży, w proporcji do okresu
    prowadzonej sprzedaży, przekroczy w trakcie roku podatkowego kwotę
    określoną w ust. 1 lub w ust. 8, zwolnienie określone w ust. 9 traci moc
    z momentem przekroczenia kwoty określonej w ust. 1 lub w ust. 8.
    Opodatkowaniu podlega nadwyżka sprzedaży ponad wartość określoną w
    zdaniu poprzednim, a obowiązek podatkowy powstaje z momentem
    przekroczenia tej wartości. Przepis ust. 5 zdanie trzecie stosuje się
    odpowiednio."
    )
    można 30 czerwca można wystawić 10 000 EUR * 8 dni/365 dni co daje
    jakieś 870 zł. I takie wyliczenie nieszczególnie mnie zadowala, bo chcę
    wystawić rachunek na jakieś 2.5k.

    Należy wyliczyć ile dni od momentu wystawienia pierwszej faktury do końca
    roku ci pozostało.
    Jeśli pierwsza sprzedaz następuje 30 czerwca to do końca roku masz 185 dni.
    10000EUR * 185 / 365 = 5068,50 EUR
    Tracisz zwolnienie w momencie przekroczenia tej kwoty. Czyli pierwszż
    fakturę mozesz wystawić nawet na 5068,50 EUR (odpowiednio PLN).
    A drugę już z VAT-em, bo kwotę zwolnienia już "wykorzystałeś".