  • Data: 2014-07-03 16:52:49
    Temat: Re: zwolenienie z VAT pytanie o kwotę
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 02-07-2014 14:26, g...@g...com pisze:
    > Witam
    > Art. 113 ustawy mówi:
    > 1. Zwalnia się od podatku sprzedaż dokonywaną przez podatników, u których wartość
    sprzedaży nie przekroczyła łącznie w poprzednim roku podatkowym kwoty
    > 150 000 zł. Do wartości sprzedaży nie wlicza się kwoty podatku.
    >
    > Ja się pytam o interpretację ostatniego zdania. Załóżmy że nie jestem płatnikiem
    VAT, wystawiam rachunek na 151 tyś za usługę, która podlega opodatkowaniu VAT, ale na
    rachunku nie ma pozycji VAT. Czy w tym momencie przestaję być zwolniony z płacenia
    VAT i od następnego rachunku muszę już być jego płatnikiem? Czy jednak mam to
    traktować tak - 150 tyś minus VAT = 115,5 więc jeszcze limit nie przekroczony, więc
    zachowuję zwolnienie?

    Wystawiasz fakturę na 151tyś. + VAT (ust. 5).

    --
    Adam