  • Data: 2005-03-20 22:00:50
    Temat: Re: zwiększenie ulg remontowej o wydatki na "gaz"
    Od: "yach" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Tak to napisałeś, że dalej nie mam pojecia o co ci chodzi?
    > Napisz jeszcze raz, ale bez skrótów myślowych.

    Dobra. Ale nie będzie krótko
    W ramach ulgi remontowej mogę odliczyć 5670. Ten limit ulega powiększeniu o
    945 zł., jeśli dokona się wydatków na remont lub wymianę instalacji lub
    urządzeń gazowych (na pewno nie na rachunki za gaz, prąd, wodę itp.)
    Powiedzmy, że kupiłem kuchenkę gazową za 2000 zł. Mam więc prawo skorzystać z
    ulgi zwiększonej 5670+945=6615. Teraz dwie kwestie:
    1. czy w ramach tych 945 zł mogę odpisywać wydatki wyłącznie na wspomniane
    wcześniej urządzenia lub prace. Byłoby wtedy tak, że w ramach ulgi "zwykłej"
    5670 odpisuję sobie zwykłe wydatki do wysokości limitu (a mam ich więcej), a
    oprócz tego doliczam 380 zł (2000*19%) za kuchenkę. Reszta z 945 przepada.
    2. A może jest tak, że wydatek na kuchenkę gazową daje mi prawo do zwiększonej
    ulgi (o te 945zł.), ale mnie nie ogranicza. Mogę wtedy zrobić tak, że
    wykorzystam całe 945 zł., bo mam rachunki które nie mieszczą się już w tym
    niższym (5670) limicie.

    Przyznam, że pierwsza ewentualność wydaje mi się bardziej logiczna, rzecz w
    tym, że w PITach nie ma możliwości rozdzielenia wydatków remontowych zwykłych
    i tych na remonty związane z gazem. I tak wszystko ląduje w jednym worku, tzn.
    w jednej rubryce.

    A pytam o to dlatego, że przeczuwam w tym roku kontrolę ze względu na wysokość
    kwoty jaką US będzie mi zwracał. Dlatego chcę się upewnić i dmuchać na zimne.