  • Data: 2003-09-27 08:09:22
    Temat: Re: zus nieterminowo w pit5?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Układ jest taki:
    > - pensja jest niewątpliwie "należna", nawet nie zapłacona
    > ALE
    > - pensję wlicza się zarówno w przychód (pracownika) jak
    > i koszty (pracodawcy) kasowo; "należność" nie decyduje
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > tu o podatkach :)

    Od kiedy to? Masz na to jakąś podstawę prawną?

    Oczywiście że naleznośc nie decyduje. Decyduje kwestia jakiego okresu
    dany wydatek DOTYCZY.

    Czyżbym od X lat księgując płace (wg. list płac) i ZUS od pracodawcy
    (wg. deklaracji) memoriałowo - wg. tego jakiego okresu DOTYCZY a nie
    zapłaty, w pełnej księgowości jak i w KPiR, miała tyle szczęścia że US
    (o biegłych nie wspominając) przeoczył takie drobne fakty.
    Swego czasu księgowałam płace 100-150 ludzi i kwoty były potężne.

    Ponieważ wychodzisz z całkowicie błędnego założenia dalsze rozwinięcie
    nie załuguje na komentarz.

    Płace ksieguje sie zgodnie z podstawowa metoda prowadzenia ksiąg - w KH
    zawsze memoriałowo, w KPiR kasowo lub memoriałowo, zaleznie od tego jaka
    metode główna wybierzemy.

    No i jeszcze jedno - nasz zobowiązanie wobec pracownika to kwota BRUTTO.
    Fakt że nie wypłacamy mu całości to tylko kwestia zastąpienia go w
    opłacaniu róznych danin które od tej kwoty brutto sie należą.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl