    From: TreXerT <p...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zmiana dow. osobistego a US
    Date: Wed, 17 Dec 2003 10:25:37 +0100

    Dnia 12/13/2003 10:10 AM, Użytkownik K-2 napisał:
    > Zmieniłem dowód osobsty ( rok temu) i niezgłosiłem tego w Urzędzie Skabowym
    > ( NIP - 3). Obecnie po informacjach prasowych dowiedziałem się , że grozi mi
    > kara. Ale jestem na emeryturze i podobno emerytów to nie dotyczy bo wyręcza
    > ich w tym ZUS. Ale ja do ZUS-u też nie składałem zawiadomienia , czy mam
    > taki obowiązek ? I czy jednak powinienem złożyć NIP-3 w US ?
    > Pozdrawiam dwaKa

    Cały ten cyrk z US,dowodami i numerami kont bankowych to drwienie z
    normalnych obywateli.Jeśli ważne dla urzędu dane osobowe nie uległy
    zmianie(nazwisko,lub adres podatnika),to chyba po to jest coroczne
    rozliczenie podatkowe,żeby w nim zawiadomić szacownych urzędasów o
    takowych zmianach.Mają jeszcze NIPy,PESELe i nie muszą się martwić,że
    obywatel się zgubi,bo właściwa identyfikacja jest "ukryta" właśnie w
    tych cyferkach,a nie w numerze kawałka plastiku.Ale szuka się jeleni,bo
    co 10 lat jest szansa na wydarcie z ludzi nienależnych urzędowi
    pieniędzy.Całkiem dochodowe kretyństwo-czyż nie?