  • Data: 2006-01-10 11:44:30
    Temat: Re: zgłoszenie NIP-3 przez płatnika
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

    ZauraK wrote:

    > Czy może mi ktoś podać ustawę/y i art., z których wynika, że płatnik
    > jest zobowiązany do złożenia NIP3 w US dot. np. małoletniego
    > stypendysty.

    Jedyny artykuł, który wchodzi w rachubę to:
    Art. 8. 1. Podatnicy podatku dochodowego od osób fizycznych, którym
    płatnik na podstawie przepisów o podatku dochodowym od osób fizycznych:
    1) pobiera zaliczki miesięczne, dokonując zmniejszenia kwot pobieranych
    zaliczek, lub
    2) dokonuje rocznego rozliczenia podatku, a nie dokonywał zmniejszenia
    kwot zaliczek, lub
    3) Pobiera zaliczkę wyłącznie od dochodu z tytułu umowy o dzieło lub
    umowy zlecenia
    - dokonują zgłoszenia identyfikacyjnego za pośrednictwem tego płatnika.

    Nie wiem czy w tym wypadku wchodzi w grę "zmniejszenia kwot pobieranych
    zaliczek", lub rozliczenie roczne. Jeśli nie, to nie widzę podstaw do
    składania przez płatnika.

    > I jeśli jest taki obowiązek to dlaczego na formularzu
    > NIP3 jest wymagany podpis rodzica, skoro to płatnik składa ?

    Bo to nie płatnik składa, a podatnik za pośrednictwem płatnika. A że
    podatnik nioepełnoletni więc sam podpisać nie może.