    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zawieszenie działalności: TAK czy NIE
    Date: Tue, 17 Feb 2009 16:00:52 +0100

    OCTOBeer pisze:
    > Witam,
    >
    > Prowadzę działalność, jestem tzw samozatrudnionym, świadczę usługę
    > według umowy dla firmy X. Prowadzę pełną księgowość :)
    > Obecnie przechodzę na zwykłe zatrudnienie i zastanawiam się co zrobić
    > z firmą, czy da się coś jeszcze z niej skorzystać, pytania są
    > następujące:
    >
    > 1. ile mogę miesięcznie w firmie zarobić, żeby nie płacić od tego
    > podatku?

    Tyle, aby po odjęciu od zaliczki na podatek części kwoty
    ubezpieczenia zdrowotnego podatku nie płacić. Czyli pi razy oko
    powinieneś zarobić nie więcej niż 185/0,18 przy progresywnym podatku.
    (kwoty wolnej nie uwzględniam, zakładam bowiem, że będzie wykorzystywana
    w etacie).

    > 2. jeżeli nadal będę prowadził działalność będę płacił ZUS -
    > Zdrowotne, jak rozumiem jest to jakiś koszt, mam też inne koszta
    > (samochód, komórki, internet etc.) czy te koszty będę mógł kiedyś
    > wykorzystać w przypadku odwieszenia działalności, powiedzmy za rok?

    Jak zawiesisz działalność, to koszta powstałe w czasie zawieszenia
    nie są KUP. Dlatego nieraz warto płacić samo zdrowotne, które i tak w
    dużej części odlicza się od podatku.

    Ponadto obiło mi się o uszy, że po 10 miesiącach niewykonywania
    czynności VATowych wylatuje się z VATu, ale tu niech się mądrzejsi
    wypowiedzą.

    --
    Liwiusz