    From: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zatrudnienie księgowego
    Date: Thu, 7 Oct 2004 12:26:38 +0200

    news:ck2v84$6vj$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > "Prowadzenie" to nie jest dzieło, jeżeli o dzieło w rozumieniu kodeksu
    > cywilnego nam chodzi. ;-)
    > Nic co wskazuje na ciągle wykonywanie pewnych czynności i to na dodatek
    > przy założeniu umowy starannego działania, a nie umowy efektu, nie może
    > być dziełem.
    > To wszystko co najwyżej umowa-zlecenie.
    >
    > Mozna uznać za dzieło zlecenie księgowemu sporządzenia bilansu (tyle że
    > to podpada juz pod doradztwo podatkowe) ale nie prowadzenie ksiąg, jak
    > bardzo by nie było kreatywne. ;-)
    >
    > Maddy

    Maddy/Gotfryd:

    oczywiście zgodzę się, iż w rozumieniu KC 'prowadzenie księgowości
    kreatywnej' nie jest podpada pod umowę o dzieło (bo takie było pytanie)
    choć *dziełem* taką pracę można byłoby potocznie z pewnością nazwać...
    ;-)

    a mi tam się *dzieło* Arthura Andersena podobało, choć na pewno mniej
    udziałowcom Enronu....
    ;-)

    pozdrawiam
    Łukasz Kaliński