  • Data: 2002-12-18 23:06:01
    Temat: Re: zapomniana faktura a KPiR
    Od: Gotfryd Smolik <"G.S. Newsy"@stanpol.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 18 Dec 2002, ArEkP. wrote:

    >+ Użytkownik "tomtax" <t...@p...onet.pl> napisał [...]
    >+ > Musisz ją wpisać do KPiR w koszty, [...]
    >+ > musi być kosztem uzyskania przychody żeby odliczyć VAT. [...]
    >+ nie wiem, moze sie nie rozumiemy, ale jak napisalem juz. w podatku vat
    >+ zostala ona uwzgledniona. dlatego pisalem, ze o vat jestem spokojny.

    To źle, ArEkP zwraca ci uwagę że być może niesłusznie jesteś spokojny.

    Nie można odliczyć VAT od czegoś co nie może być KUP ani
    nie ma być KUP w przyszłości (ŚT dla przykładu).
    Inna sprawa że IMHO jest to nieco nadinterpretowane: ta faktura
    *może być* KUP, tylko *nie jest* :) - czyli ujdzie...

    [...]
    >+ Nie bardzo wiem rozumiem co ma KPiR (jako
    >+ segment podatku dochodowego od osob fizycznych) do rozliczen VATowych...

    No to już wiesz :)
    Ustawa o VAT:
    +++
    Art. 25. 1. Obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie
    stosuje się do nabywanych przez podatnika:
    3) towarów i usług, jeżeli wydatki na ich nabycie nie mogą być zaliczone
    do kosztów uzyskania przychodów w rozumieniu przepisów o podatku
    dochodowym, z wyjątkiem przypadków, gdy brak możliwości zaliczenia tych
    wydatków do kosztów uzyskania przychodów pozostaje w bezpośrednim związku
    ze zwolnieniem od podatku dochodowego,
    ---

    Pozdrowienia, Gotfryd