    From: "andrzej" <f...@U...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zalozenie firmy
    Date: Wed, 1 Oct 2003 18:28:37 +0200
    Sender: f...@p...onet.pl@pc72.bydgoszcz.sdi.tpnet.pl

    > IMO - a zależy komu i za ile sprzedaje :)

    Możesz nieco rozwinąć Twoją odpowiedź?

    > ...jak najbardziej (nie jest).

    Czy są jescze jakieś inne formy działalności zarobkowej?

    > [...]
    >
    > Znaczy: "sprzedajemy niechcący". Trudno mi to sobie wyobrazić ;)
    > ale niech będzie :)

    To jest pojęcie wprowadzone przez Ustawę. Moim zdaniem chodzi o to, że
    działalność gospodarcza, to taka działalność, którą prowadzi się w
    określonym miejscu i czasie (adres, godziny urzędowania, itd).

    > [...]

    > Wg. UoPDoOF: "działalność wykonywana osobiście".
    > Ale POD WARUNKIEM: że drugą stroną umowy będzie przedsiębiorca [...]

    Czy "działalność wykonywana osobiście", to tylko i wyłącznie "umowa o
    dzieło" bądź "umowa zlecenie"?

    > [...]

    > jeżeli podatnik wykonuje te usługi wyłącznie dla potrzeb tych
    > podmiotów i tego samego rodzaju usług nie wykonuje na rzecz ludności

    A co jest w przypadku, gdy moi klienci to wyłącznie osoby "prywatne"?

    > [...]
    >
    > Wg UoPDoOF "przeprowadziłeś działalność gospodarczą" :]
    > ZUS powołuje się w swoich pismach na US, a ponieważ jest
    > zapis (w SUS) "lub innych przepisach szczególnych" to
    > brak mądrych jak zjeść tę żabę :(

    Mógłbym jescze zapytać, co się dzieje, jeśli za naprawę komputera otrzymam
    bombonierkę, albo zwyczajnie, zostanę poczęstowany obiadem ;-).

    Na koniec mała dygresja. Jeśli prawnicy, sądy, a nawet ministerstwo finansów
    mają wielkie kłopoty z wykładnią pewnych przepisów, to jak można wymagać od
    szefca, kowala, itd, żeby oni znali ich prawidłową interpretację? W razie
    czego, zawsze można im na końcu zacytować znaną formułkę, że znajomość prawa
    nikogo nie zwalnia od jego przestrzegania...

    Pozdrawiam serdecznie, andrzej