  • Data: 2002-11-04 19:41:07
    Temat: Re: zakup samochodu - dojazd
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik kmagiera napisał:
    > Użytkownik "Kundalini" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

    > jedną

    > Witam
    > Chyba nie. Koszty zakupu, ubezpieczenia itp az do momentu wciagniecia
    > samochodu do rejestru srodkow trwalych zwiekszają jego wartosc. Mysle, ze
    > przejazd pociagiem to zwykly koszt, ale paliwo kupionego samochodu to juz
    > chyba jest koszt zakupu i o tyle zwieksza wartosc samochodu do amortyzacji.

    Brr.. paliwo zwiększa wartość początkowa samochodu?
    To jak ten maluch co to był wart 100zł, a z pełnym bakiem 200zł? ;-))

    Przeciez samochód został przekazany do uzytkowania w momencie
    rejestracji (nawet czasowej), ubezpieczenia i odbioru z salonu (bez tych
    2 pierwszych rzeczy nie wyjedzie z salonu). Od tego momentu jest zdatny
    do użytku. Fabryka daje zawsze jakies paliwo żeby dojechac na najblizszą
    stację. A tankowanie odbyło sie juz w momencie faktycznego uzytkowania
    środka trwałego.
    To czy fizycznie został on juz wpisany do EŚT nie ma wiekszego
    znaczenia, ale jak ktos sie uprze, to EŚT może zabrac ze sobą i dokonac
    wpisu przed wyjazem od sprzedawcy ;-)))

    Przejazd pociągiem oczywiście w ramach delegacji czyli podróży
    służbowej, stosując terminologie ustawy ( a tak w ogóle co to jest
    "zwykły koszt" i dlaczego koszty podrózy słuzbowej są niezwykłe??)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl