  • Data: 2007-06-27 06:18:41
    Temat: Re: zakup działki na DG czy na osobę prywatną?
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Piotrek wrote:
    > zamierzam nabyć działkę budowlaną. Prowadzę działalność gospodarczą w
    > miejscu zamieszkania. Działka na chwilę obecną ma być inwestycją,
    > chociaż niewykluczone, że za jakiś (raczej dłuższy) okres czasu będę
    > na niej budował dom mieszkalny, w którym jakieś pomieszczenie zostanie
    > przeznaczone na działalność.
    >
    > Zastanawiam się jaka opcja jest bardziej opłacalna:
    > - zakup na osobę prywatną,
    > - zakup na firmę.

    Ja nie widzę różnicy: w obu wypadkach kupuje osoba fizyczne
    i tyle tylko będzie w akcie notarialnym.

    > Wiem, że w pierwszym przypadku VAT po prostu trafia do US i na tym
    > koniec, trzeba się pożegnać z tą kwotą. W drugim przypadku będę miał
    > nadpłatę VATu i przez jakiś czas nie będę odprowadzał VATu z faktur
    > sprzedażowych.

    A skąd przeświadczenie, że ten VAT będzie stanowił nadwy żkę?
    Czyżbyś myślał, że zakup działki będzie kosztem?

    > Zastanawiam się jedak czy mogę odliczyć sobie cały VAT, czy jedynie
    > część

    Zakup nie spełnia podstawowego warunku do odliczeń VAT.
    Nie jest kosztem uzyskania.

    > Profil mojej działalności nie dotyczy handlu ziemią, zatem czy nie
    > będzie problemu z ewentualną sprzedażą działki?

    Problemu nie będzie - jedynie może wystąpić jakiś podatek,
    ale o relacjach amortyzacji i wyliczania przychodów
    ze sprzedaży rzeczy czy praw
    to już sobie sam doczytaj w art 23 pdof.