  • Data: 2007-06-27 10:46:36
    Temat: Re: zakup działki na DG czy na osobę prywatną?
    Od: "my way" <y...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:f5tej9$c8v$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Jestem skłonny przyjąć fakt możliwości odliczenia VAT do wiadomości,
    > jednak argumentacja na poziomie:
    > "Nie ma przy tym najmniejszego znaczenia art. 23..."
    > zupełnie mnie nie przekonuje. Jeśli posiadacie jakieś
    > solidniejsze podstawy, to chętnie się zapoznam.

    Art. 88. 1. Obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje
    się do nabywanych przez podatnika:

    (...)

    2) towarów i usług, jeżeli wydatki na ich nabycie nie mogłyby być zaliczone
    do kosztów uzyskania przychodów w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym,
    z wyjątkiem przypadków, gdy brak możliwości zaliczenia tych wydatków do
    kosztów uzyskania przychodów pozostaje w bezpośrednim związku ze zwolnieniem
    od podatku dochodowego;

    (...)

    3. Przepis ust. 1 pkt 2 nie dotyczy:

    1) wydatków związanych z nabyciem towarów i usług, o których mowa w art. 87
    ust. 3, oraz z nabyciem gruntów i praw wieczystego użytkowania gruntów

    pozdrawiam