    From: Robert Steward <d...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zakup auta z niemiec
    Date: Sun, 27 Jul 2008 22:19:37 +0200

    RUN napisał(a):
    > Witam
    >
    > Mam zamiar zakupic auto z niemiec- osobowe.
    > Jest mozliwosc zakupu z rachunkiem VAT - przynajmniej tak twiedzi niemiec.
    > Mam firme z Europejskim NIP wiec moge je zakupic w niemczech za cene netto.
    > Czy jak je przywioze do nas to US scignie mnie i bedzie chcial aby im
    > odrazu
    > zaplacic vat ?
    > Auto chce uzytkowac , nie sprzedawac, pewnie za jakies 2-3 lata je
    > sprzedam-
    > czy wlasnie wtedy bede musial zaplacic vat ?

    na zdrowy rozsądzek - jak odliczyleś przy zakupie, to zapłacisz przy
    sprzedaży
    (ale niech się wypowiedzą znawcy tematu)

    > Podobno juz rachunki za 100 euro nie przechodza - shit.
    > Ciekaw jestem czy jak auto kupie za 10 000 euro a na rachunku bedzie 5 000
    > ale bedzie motorshaden czy inne lackierdefect to przejdzie czy nie ?

    prawdopodobnie ktoś będzie chciał to sprawdzić

    > Jezeli auto jest 2005 i silnik 2,2 diesel to juz akcyza 13,6 ?

    Obecnie obowiązują dwie stawki akcyzy:

    * 3.1% wartości pojazdów z silnikiem o pojemności do 2000 ccm
    * 13.5% wartości pojazdów z silnikiem o pojemności powyżej 2000 ccm
    * Dla stawki akcyzy nie jest ważny wiek, ani zużycie paliwa - a
    tylko pojemność silnika.