    From: "Andrew" <a...@n...onecie.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zakładanie DG - od kiedy mogę brać faktury na firm
    Date: Tue, 4 Aug 2009 22:02:56 +0200

    cyybul wrote:
    > Witam,
    > W połowie lipca zgłosiłem się do urzędu miasta w celu założenia
    > firmy. Pod koniec lipca dostałem od nich pismo potwierdzające wpis do
    > ewidencji (czy jakoś tak).
    > Ale dopiero po 10 sierpinia będę mógł pójść do US i ZUS. Będę
    > wykonywał usługi budowlane (instalacje elektryczne) i będę Vat-owcem.
    > Nie mam jeszcze regonu.
    >
    > Teraz moje pytanie:
    > Czy mogę już brać faktury na firmę? Tzn. mogę teraz w fajnej promocji
    > kupić osprzęt elektryczny i później chciałbym go odsprzedać klientowi
> [...]

    kupic mozesz. Z opisu wynika ze zakup trzeba zakwalifikowac jako zakup
    materiału. Takich zakupów dokonanych przed dniem rozp. działalnosci nie
    mozesz ująć w Książce przych i rozch w kol 10. Musisz je ująć w remanencie
    początkowym. Oznacza to mniej więcej tyle ze stanie się on kosztem dopiero
    przy rozliczeniu rocznym a teraz moze wyjsc na to ze zapłacisz zaliczkę na
    podatek doch. od całości przychodu. Nie ma to znaczenia jesli wybierasz
    opodatkowanie ryczałtem.