    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: za kratki
    Date: Sat, 10 Jan 2004 22:40:26 +0100

    On Sat, 10 Jan 2004, Roman wrote:

    >+ Często wpłacam na swoje konto firmowe pieniądze we celu zasilenia konta.

    Zrozum że "konto firmowe" to są *twoje* pieniądze.
    Konto musisz mieć dla niektórych operacji - wymaga się żeby to i owo
    "szło przez konto" i tyle (szczególnie "większe kwoty").
    Nie ma rozdzielenia "pieniędzy osobistych" i "pieniędzy firmowych"
    - możesz w swoją firmę inwestować (np. spadek dostaniesz i co z nim
    zrobisz ? ;)), możesz to co zarobić wziąć sobie "na życie" czy
    "na luksusy" - twoja sprawa. Ja bym raczej unikał płacenia z konta
    firmowego rzeczy "osobistych" (i luksusowych :)), raczej dla
    wygody i uniknięcia "głupich pytań".
    Ale w odróżnieniu od "majątku przeznaczonego do celów DG" (i którego
    przeznaczenie do celów osobistych wymaga manipulacji podatkowych)
    - to same pieniądze nie mają stempelka czy są "firmowe" czy
    "osobiste" ! (w odróżnieniu od np. kredytu - "na którym napisano"
    kto go wziął - i to też tylko IMHO, bo zdanie przeciwne też się
    zdarzają !).

    >+ Prowadzę DG ale nie mam wpływów na moje konto. Od stycznie tego roku Bank
    >+ PKO BP pobiera 0,5% od wpłacanej kwoty za wpłatę własną. Można to ominąć
    >+ wpłacając na swoje konto prywatne np. Ineligo bez opłaty i z Inteligo bez
    >+ opłaty na konto firmowe.

    I słusznie.

    >+ Ale nie wiem czy nie trafię za kratki.

    Pisałem - nie kpij.

    >+ Czy ktoś już to przerabiał.

    Oczywiście. Bywało że ładowałem przez miesiąc czy drugi w ZUS i podatki,
    bo faktury wystawione a kontrahenci usiłowali o nich zapomnieć ;) !

    I wKf: odpowiadaj pod cytatem !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)