    From: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: z KRUS do ZUS
    Date: Mon, 18 Oct 2004 14:14:48 +0200

    In article <ckvocd$9je$1@nemesis.news.tpi.pl>, Maddy <m...@e...com.pl>
    wrote:

    > Lepiej płacić, bo fakt że coś poszło do Trybunału nie znaczy że zostanie
    > uznane za niekonstytucyjne. A nawet jak zostanie, to niekoniecznie
    > Trybunał nakaże 'wyprostowanie' wszytkiego od poczatku, można uznac
    > przepis za niekonstutucyjny 'od teraz' pomijajac wcześniejszy okres w
    > którym przepis juz działał.

    Jeszcze gorzej. Może uznać od np. "za rok". Na dodatek to wcale nie
    oznacza, że "za rok" dzisiejsze należności przestaną być ściągalne.
    Poza tym nie przypominam sobie, żeby TK kazał cokolwiek "prostować" -
    owszem, jest możliwość skarżenia decyzji[1] wydanych na podstawie
    niekonstytucyjnych przepisów, ale samemu się trzeba o to starać, i to w
    odpowiednim terminie.

    [1] - OIDP to mowa jest o "wznawianiu postępowań zakończonych decyzjami"

    --
    pozdrawiam
    Jarek