eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiwysokości zaliczek odprowadzanych przez płatnika a zrodło dochod › Re: wysokości zaliczek odprowadzanych przez płatnika a zrodło dochod
  • Data: 2006-06-25 13:45:50
    Temat: Re: wysokości zaliczek odprowadzanych przez płatnika a zrodło dochod
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    yorika wrote:
    > hej, dzięki wielkie za odpowiedz. >
    >
    > .........> więc popraw mnie jeśli się mylę.

    > Dziwne jest wlasnie to ze podatnik rente otrzymuje od bardzo dawna, tak wiec
    > albo podpisal nieswiadomie oswiadczenie , ktore ktos mu podsunał, albo
    > zaklad pracy, pomimo iz wiedzial ze otrzymuje rente, blednie odliczał od
    > zaliczek kwotę wolną czyli 530,08zł.
    >
    > jak dla mnie nie jest oczywiste kto zawinil i moim zdaniem nalezalo by miec
    > jakies dokumenty zrodlowe, stanowiace material dowodowy. a moje pytanie jest
    > wynikiem tego , ze musze napisac analize 'obwiniajaca' podatnika..... i caly
> [...]

    Po pierwsze, to pracownik o tym powinien wiedziec, ze musi zaklad pracy
    powiadomic. Nieznajomosc prawa od tego go nie zwalania.
    Po drugi cos mi sie tu nie klei.
    Skoro rente ma od dawna, a to oznacza, ze albo we wczesniejszych latach
    mial taki samo problem z koniecznoscia doplaty podatku i niz z tym nie
    robil, albo wlasnie w tym roku zaczal prace i oswiadczenie podpisywal w
    tym roku, tylko ewidentnie nie czytal tego co podpisuje.
    Inaczej ktos cos tu kreci.
    Kwota wolna od podatku jest wykazywana na paskach z wyplaty, wiec mozna
    ylo bardzo latwo sie zorientowac, ze cos tu jest nie tak.
    Jeśli nic nie podpisywal/podpisywal albo nie pamieta, to wystarczy w
    zakladzie pracy poprosic o pokazanie jego oswiadczenia.
    Jesli takowego nie ma, to blad zrobil zaklad pracy, co i tak nie zmienia
    faktu, ze po za przepraszam nic wiecej pracownikowi sie i nie nalezy, bo
    przez caly rok otrzymal w sumie 500 zl nienalezne i dopiero pod koneic
    roku musial je oddac.