eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiwyrejestrowanie z VAT - co zrobić z odliczonym od VAT wyposażeniem › Re: wyrejestrowanie z VAT - co zrobić z odliczonym od VAT wyposażeniem
  • Data: 2010-01-09 02:08:29
    Temat: Re: wyrejestrowanie z VAT - co zrobić z odliczonym od VAT wyposażeniem
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 7 Jan 2010, cyklista wrote:

    > Dziękuję za odpowiedź, ale mam jeszcze 1 wątpliwość:
    > Co w rozumieniu ustawy o VAT znaczy "zaprzestanie wykonywania czynności
    > podlegających opodatkowaniu"
    >
    > Czy chodzi o zprzestanie wykonywania DG, czy też o wyrejstrowanie się z VAT?

    Zdecydowanie to pierwsze.
    Czynności *zwolnione z VAT* nadal i zdecydowanie *podlegają*.
    Podatnik zwolniony nadal jest podatnikiem (zwolnionym).
    A "wyrejestrowanie" dotyczy właśnie wyłącznie rejestracji :)
    (można być również "zwolnionym zarejestrowanym", nie wolno
    tylko być niezwolnionym niezarejestrowanym, ale rejestracja
    i zwolnienie nie są sobie równoważne).

    pzdr, Gotfryd