  • Data: 2002-11-23 15:04:37
    Temat: Re: wydatki w firmie...
    Od: w...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    > Nie podpada, problem lezy podobno gdzie indziej. Wiesc niesie iz US takie
    > wydatki (zakupy firmowe przez pracownikow finansowane ze srodkow wlasnych)
    > traktuja jako forme kredytowania firmy. Takie praktyki sa ponoc zabronione i
    > karane grzywnami.

    Tak przy okazji to skojarzyło mi się z inna sytuacją. Urząd Gminy miasta XXX og
    łasza przetarg na wykonanie prac budowlanych. Jednym z warunków wygrania
    przetargu oprócz ceny jest termin oczekiwania na zapłatę (bardzo znaczące
    kryteruim). Wygrywa firma która daje jedna z wyzszych cen ale termin
    oczekiwania najdłuższy bo 9 m-cy (po wykonaniu prac). Jak rozumiem, firma ta
    musi wystawić fakture po odbiorze wykonanych robót, płaci od nich podatek i vat
    i czeka 9 m-cy az inwestor zapłaci. Mamy więc w tym przypadku do czynienia tez
    z kredytowaniem inwestora przez wykonawcę. Nie jest to co prawda relacja jaka
    opisujesz w swoim poscie ale ...:)

    p.s. Urząd Zamówień publicznych nie widzi w tym nic złego ale UZP to nie US i
    IS ;)) więc może i z punktu widzenia tych dwóch ostatnich takie praktyki sa też
    zabronione i karane grzywnami ;) ?

    Pozdr.
    Sark