    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: wyciag z banku z bledami jako dokument ksiegowy
    Date: Mon, 3 Nov 2003 02:53:17 +0100

    On Tue, 4 Nov 2003, Indiana wrote:

    >+ > czy wydruk wyciagu z konta zawierajacy przypadkowe bledy jest uznawany za
    >+ > dowod ksiegowy czy w takim wypadku musze kupic kase fiskalna?
    >+
    >+ Fiskalna w zależności od obrotu w danym roku z osobami fizycznymi, 20 tyś -
    >+ jeżeli to pierwszy rok działalności, i 40 tyś - jeżeli lata kolejne - jak by
    >+ coś poknocił proszę o sprostowanie grupowiczów !

    Oczywiście, już się robi.
    Przyjmowanie zapłaty "wyłącznie przelewami na konto bankowe"
    zwalnia z kasy. Bez względu na obrót.
    Znaczy: niepotrzebnie jakieś kwoty mieszasz ;) !

    >+ > dodam ze blankiety przelewow do paczek za pobraniem wypelniam
    >+ > na komp. a konto jest w mBanku.
    >+ > srednio co 2-gi przelew ma bledy w min. 1 polu, co 10-ty w kilku.
    >+
    >+ A jakie to ma znaczenie pod względem księgowym???

    ?
    Pod względem *kasy* (konieczności nabycia, fiskalnej) ma znaczenie
    i tyle :] Zajrzyj do rozporządzenia i spróbuj zlokalizować cytaty
    o "przyjmowaniu przelewem".

    >+ Do tych paczek w końcu coś dodajesz, fakturę, paragon???
    >+ Fakturę księgujesz z danych na niej zawartych, a paragony zbiorczo
    >+ sprzedarzą dzienną, bez podawania kto to kupił,

    Widzę że jesteś zwolennikiem kupowania (i płacenia za konserwację :>)
    kasy za wszelką cenę. Na zdrowie :) Ale nie namawiaj innych ;)

    >+ nawet jeżeli posiadasz pełne dane osobowe klienta.

    ...tia...

    [...]
    >+ > przez OCRa do tego bez polskiej czcionki :( (zamiast ąężźł mam "?")
    >+
    >+ Nie wiem czego to przyczyna, ale faktycznie mam podobne wyciągi z PKO BP
    >+ i się nie przejmuję. Ważne że kwoty grają ze stanem faktycznym.

    Jak księgujesz memoriałowo i masz kasę to nikogo nie obchodzi
    jak ci płacą klienci "fizyczni". A jak nie... to jak wyżej !

    Domino:
    Zeznaję że nie mam pojęcia czy owe błędy mają jakiekolwiek
    znaczenie. W przepisach literalnie zapisano że warunkiem jest
    "przyjmowanie przelewem" - no to przyjmujesz. Dleczego miałbyś
    odpowiadać za błędy banku "jeśli przepis nie stanowi inaczej" ?
    Oczywiście niniejszy tekst nie znaczy że US nie będzie się
    czepiał. Ale... ale SN zawsze opiniuje że "truizmem jest iż
    pierwszeństwo ma wykładnia językowa..." :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)