    From: bosz <b...@u...agh.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: www.Odpowiedzialnosc.org
    Date: Wed, 11 Feb 2004 10:03:52 +0100

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Ja też - przeczytałem.
    > Na głowę upadli. Za zwolnienie z VATu dodatkowa opłata pt. "VAT
    > ryczłtowy nie dający prawa do odliczeń", rozliczenie VAT możliwe
    > tylko pod warunkiem prowadzenia *pełnej księgowości*.

    "w tym szalenstwie jest metoda".

    Poniewaz VAT placa tylko Ci, ktorzy sa z niego zwolnieni
    a NALICZAJA tylko Ci ktrzy sa jeto platnikami
    spowodowaloby to radykalne zmniejszeine ilosci platnikow.

    To naprawde nie jet takie glupie.

    > Krótko mówiąc: skuteczne wycięcie wszystkich małych firm będących
    > poddostawcami i podwykonawcami "dużych".

    POSREDNIKAMI - tak - podwykonawcami - NIE.

    Zwroc uwage, ze teraz na rynku "VAT-ostwo nobilituje", bo zeby nie byc
    VAT-manem trzeba albo spelnic baaardzo rzadko wystepujace warunki,
    albo byc NOWYM albo byc oszustem.

    Po zmianach byloby to NORMALNE, ze maly nie jest VAT-manem,
    wiec nie budziloby to podejrzliwosci.

    > Dalej drobniejsze pomysły: powszechna karta podatkowa dla DG OF.

    Jesli dobrowolna, to ja jestem ZA.

    > Na PK podatek od posiadanego majątku.
    > Skutek: wszyscy "sprytni" natychmiast przechwytują obsługę
    > ludności za 350 zł miesięcznie bez wzgledu na wysokość dochodów;

    No i co masz przeciw temu, by placic 350 PLN podatku ?

    > to już prościej wprowadzić podatek pogłówny wg JKM, straty i zamieszanie
    > będą mniejsze :)

    No przeciez na to samo wychodzi...

    Moja propozycja PIT'owa byla jescze prostsza.

    Niezaleznie czy jestes pracownikiem, czy nie..
    Placisz 350 lub PIT.. twoj wybor...
    NIe masz 350 PLN na podatek - wykaz sie w picie, dlaczego.

    Boguslaw