  • Data: 2003-02-22 10:26:21
    Temat: Re: wspólne rozlicznie a działalność gospodarcza
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 21-02-2003 12:51, Użytkownik Daniel napisał:
    > Chciałbym rozliczyć się wspólnie z żoną za rok 2002. Prowadzę działalność
    > gospodarczą i dodatkowo pracuję na etacie.
    > Doszły mnie słuchy iż w tym roku nie można rozliczyć się na jednym PIT36 z
    > małżonkiem jeżeli jedno prowadzi działalność.
    > Czy to prawda iż muszę wypełnić 36 a żona 37?
    Nie prawda.
    Możesz sie rozliczyć wspólnie z żoną o ule nie jestes ryczałtowcem.
    I rozliczacie się oboje na jednym PIT-36.
    PIT-36 jest bardziej rozbudowana wersją PIT-37.
    Pamietaj jednak żeby siebie umieścic jako "podatnika" a zonę jako
    "małzonka" bo to ty masz powodu żeby uzytwać 36 zamiast 37.

    A takl nawiasem mówiąc - skąd Cię doszły słuch?
    Bo ja nigdy sie nie moge dowiedzieć skąd trafafiają na listę różne
    nieprawdopodobne informacje. Pamiętasz może kto Ci cos takiego sugerował
    albo gdzie to usłyszałes/przeczytałeś?

    Naprawdę jestem bardzo ciekawa. W końcu takie informacje gdzies sie
    rodzą... A nikt nigdy nie pamięta gdzie usłyszał.

    Maddy

    ps. Nie pozamieniałam pit 36 i 37? Nigdy nie jestem do końca pewna tych
    numeracji :-)

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl