    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: wpis do ewidencji
    Date: Fri, 23 May 2003 10:10:06 +0200

    On Thu, 22 May 2003, ela wrote:

    >+ Użytkownik "Pulsar" <pulsar@TOSOBIE WYTNIJhot.pl> [...]
    >+ > Natomiast mój znojomy miał podobną sytuacje - i pani w urzędzie miasta
    >+ > (innym niż mój) zrobiła mu drugi wpis ze spółki. Ponadto tawrdo twierdzi,
    >+ > że ona nie może wpisać tego na jednym wpisie.
    >+ > Dziwi mnie to - gdyż u mni można, a u niej nie. Wszak przedsiębiorca
    >+ > pozostaje ten sam - osoba Józek Nowak.

    Jakby ci się chciało - przejrzyj googlem, znajdziesz zacięte
    dyskusje tu i na *.prawo :)
    Z literalnego brzmienia PDG wychodzi, że we wpisie powinna być
    określona "nazwa działalności".
    Wniosek z tego był taki że nie widać przeciwwskazań aby jedna
    osoba miała na jednym wpisie 1-os.DG oraz S.C. *pod warunkiem*
    że mają te same nazwy - np. "Gwoździe i Śruby". Wtedy "oznaczenie
    przedsiębiorcy" (też wg PDG) zabrzmi: "Gwoździe i Śruby Józef
    Nowak" oraz "Gwoździe i Śruby S.C. Józef Nowak, Jan Kowalski".
    Część urzędów wpisuje IMHO nieprawidłowo, znaczy - jeśli
    twój wpisał różne nazwy 1osDG i S.C. to zrobił to "mniej
    więcej" :)

    [...przesunięte...]
    >+ > To jak to w końcu jest? Czy ustawa o dz. gosp. zajmuje jasne
    >+ > stanowisko w tej materii?

    A przeczytałeś ? ;) To zacytuj interesujący kawałek :)

    >+ > Ja płacę jedno ubezpieczenie
    >+ > zdrowotne, a kolega będzie musiał płacić dwa (AFAIK decyduje o tym liczba
    >+ > wpisów).

    >+ Sprawdź dobrze czy ilość zdrowotnych zależy od ilości wpisów do DG
    >+ czy od ilości źródeł przychodu - bo ja to właśnie tak pojęłam
    >+ ela

    Znaczy - dobrze zrozumiałem że ma płacić 2 razy niezależnie
    jak ma zrobiony wpis ? (patrz post Ryszarda !)

    pozdrowienia, Gotfryd