    From: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: wolny zawod i sposob rozliczania
    Date: Tue, 02 Nov 2004 13:35:49 +0100

    In article <Pine.WNT.4.61.0410292349230.188@athlon>,

    > On Fri, 29 Oct 2004, Jarek Spirydowicz wrote:
    > [...]
    >
    > Mi chodzi o to że ustawa *wyłącza* pewne kategorie z praw.
    > Jawnie i bezwzględnie.

    Zgadza się.

    > I *takie* tłumaczenie nie da się chyba "podciągnąć"...

    No tego właśnie nie jestem pewien. Prawa autorskie *i pokrewne* dotyczą
    nie tylko samego dzieła w sensie "treść", "melodia" czy "kształt", ale
    również np. wykonania czy tłumaczenia.

    > Dajmy na to - tłumaczenie "prostej informacji prasowej"
    > też jest taką "informacją, czyż nie ?

    MSZ tak. Ale być może należy oddzielić treść informacji (nie podlegającą
    ochronie) od jej tłumaczenia? A być może bez oddzielania przetłumaczone
    podlega ochronie na takiej samej zasadzie, jak np. antologia prostych
    informacji prasowych?

    --
    pozdrawiam
    Jarek