  • Data: 2005-06-01 21:39:30
    Temat: Re: wierzyciele
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 1 Jun 2005, agata wrote:

    >+ witam

    Ja też. Spróbuj przeczytać swój post - na przykład początek:

    >+ jak długo w sytuacji, kiedy spółka s.c. po odmowie przez Sąd Gospodarczy o
    >+ ogłoszeniu upadłości - branża komputerowa - popadnięcie w długi wynikało z
    >+ upadłości dostawców częsci komputerowych, niemal w jednym czasie dwóch
    >+ głównych i naprawy gwarancyjne spadły na barki z producentów zestawów
    >+ komputerowych na sprzedawcę czyli spółkę s.c.

    ...ja rozumiem że haos wynika z nerwów, ale kto ma z powyższego domyślać
    się co do czego przypiąć ?

    [...]
    >+ firma s.c. sama likwiduję swojądziałalność lutym 2002 roku

    wKF: S.C. nie może nic "zlikwidować", bo nie ma osobowości prawnej.
    Czynności prawnych dokonują wspólnicy...
    Rozumiem iż piszesz że "wspólnicy rozwiązują spółkę" ?

    [...]
    >+ jak długo wierzyciele Ci mogą, ciągle domagać się spłacenia swoich
    >+ wierzytalności?

    Pytanie kwalifikuje się na grupę .prawo.
    Możliwe odpowiedzi są dwie, nie podejmuję się powiedzieć która
    w końcu jest prawdziwa:
    - okres przedawnienia od powstania długu plus okres przedawnienia
    wyroku; ten pierwszy zależy od czynności, najczęściej są to dwa
    lub trzy lata, ten drugi to dziesięć lat. Czyli jeśl są długi
    o które wierzyciele *jeszcze* nie wystąpili do sądu - to 12 czy
    13 lat (od powstania długu) ale nie więcej niż 10 od wyroku.
    To jest wersja optymistyczna
    - "na zawsze"; widziałem dyskusję z której wynikało że czynność
    egzekucyjna powoduje wznowienie biegu przedawnienia, tj. jeśli
    ktoś kto ma w ręku tytuł wykonawczy w 9 roku pójdzie do komornika
    (oczywiście musi zapłacić tych kilka procent kosztów !) to
    egzekucja (nawet nieudana) powoduje iż owe 10 lat zacznie
    biec od nowa.

    >+ osoby które były współwłaścicielami spółki s.c. zostały skreślone z bytu
    >+ społecznego, bowiem nie mogą normalnie pracować, bo wszystkie ich dochody
    >+ byłyby zabierane przez komornika

    wKF: o ile wiem część dochodów z PRACY (ściśle rozumienej PRACY,
    czyli umowy o pracę a nie jakichś zleceń itp) egzekucji nie podlega.
    Ale to też na .prawo a nie .podatki !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)