    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: wersje DEMO programów księgowych
    Date: Thu, 14 Oct 2004 14:49:06 +0200

    Użytkownik Aszanti napisał:
    > Nie zgodze sie, ze kazdy moze sie tego sam nauczyc. Programy zawieraja
    > czesto wiele bledow czy niedociagniec, ktore po prostu trzeba znac. Jesli
    > sie o tym nie wie, ze np. rubryka X w deklaracji VAT-7 jest zle sumowana, to
    > bedzie sie robilo mase bledow. A ja, patrzac od strony pracodawcy mam w

    Program który robi TAKIE błędy jest poza wszelką krytyką.
    Jeżeli na dodatek błąd taki utrzymuje się przez dlugi czas (skoro trzeba
    się nauczyć żyć z tym błędem to pewnie cecha stała) to i producent jest
    beznadziejnym bublarzem. A od takiego można zarządać zwrotu pieniędzy
    wydanych na jego bubel skoro nie potrafi go naprawić.

    Skąd ty bierzesz takie felerne programy? Tyle ich na rynku, bez trudu
    znajdzie sie program który poprawnie liczy deklarację VAT a jeżeli
    przypadkiem liczy źle to producent dośle poprawkę w mgnieniu oka i
    przeprosi.
    Oczywiście o ile mu sie te błędy zgłasza. Nie zgłaszanie błędów
    producentowi a potem skargi "bo komputer źle liczy" dyskwalifikują
    pracownika z miejsca.

    > nosie pracownika, ktory na moich podatkach bedzie sie uczyl programu.
    > Polecam wiec sprawdzony osrodek szkoleniowy, gdzie zajecia prowadza dobrzy
    > wykladowcy. Papierek faktycznie malo warty ale wiedza jest czesto bezcenna.

    Jaka wiedza? O błędach w programie?
    Znasz taki "sprawdzony ośrodek" który uczy się obsługi dowolnie
    wybranego programu i na dodatek powie jakie tam są błedy (przy całym
    idiotyzmie trwania przy takim bublu... co to za interes specjalizowac
    sie w programie z błędami ktorym siwe włosy rosną)?
    I robi to na poziomie intelektualnym wyższym niz dla stułbii? Naprawdę?
    Każdy słuchacz ma własny komputer i indywidualny tok nauczania?

    Nie wierzę. Uwierzę jak zobaczę.
    Ja na razie dyskwalifikuję osoby które na pytanie czy potrafią obługiwać
    komputer, program itp odpowiadaja że ukończyły kurs bo wiem na jakim
    poziomie są te kursy.

    Jakiś czas temu, gdy odchodziłam z etatu i musiałam zaopiniowac
    kandydatki na moje miejsce, jedna z nich zapytala czy uzywamy Rewizora.
    Bo ona skończyła kurs księgowości komputerowej i tam był Rewizor, i czy
    jest szansa żebyśmy w firmie tez przeszli na Rewizora bo ona go zna.
    Rece mi opadły...

    Jak się nie potrafi obsługiwac komputera to żaden kurs nie pomoże - w
    końcu ile programów można poznac metodą 'na małpę' - jak tu nacisne to
    się to zrobi - i sie nie pogubić.
    A jak się ma podstawową wiedze i umiejętności to dostępne na rynku
    szkolenia to strata czasu i pieniędzy.
    Dokumentacja, troche chęci do pracy i ewentualnie dostępny helpdesk
    który wyjasni to czego samemu się nie można domysleć i w pare dni mozna
    efektywnie pracować. Oczywiście jak ktos ma odrobinę chęci do nauki.
    O to zdaje sie najtrudnije.

    Maddy ktora ciągle nie spotkała kandydatki na księgową która na pytanie
    "czy lubi sie Pani uczyc nowych rzeczy" odpowiedziała bez wahania 'tak'

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl