  • Data: 2004-05-16 16:40:11
    Temat: Re: wątpliwości z nowej ustawy vat
    Od: "Atomek" <l...@p...W.Y.T.N.I.J.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > W ustawie (nowej) o vat jest artykuł brzmiący...jeżeli przed wydaniem
    > towarów, lub wykonania usługi otrzymano cześć należności, w szczególności:
    > przedplatę, zaliczę itp..obowiązek podatkowy powstaje z chwilą jej
    > otrzymania w tej części.
    ====================
    co do zasady tak. Wystawiasz fakture zaliczkową. problematyczne jest
    natomiast przyjecie zaliczki na poczet czynnosci opisanych w art. 120
    (marża).

    > Czy to znaczy ze na ile dostanę zaliczkę, na tyle wystawiam fakturę? a
    potem
    > (po wykonaniu usługi lub otrzymaniu całości należności) wystawiam na
    fakturę
    > na tą resztę?
    ============
    tak. Zgodnie z rozporzadzeniem.

    > I kolejny zapis. art 19 ust 13 punkt 8..........czy oznacza on, że
    wystawiam
    > fakturę a podatek z niej płacę gdy otrzymam pieniądze??

    tylko jeśli wykonujesz opisane tam czynności - drukujesz nuty, mapy i to ca
    napisano w tym punkcie

    Przy okazji z innej beczki. Dotychczas nie było wątpliwości że przyjęcie
    zaliczki nie rodzi obowiązku podatkowego wg updf. Obecnie w art.14 dodano
    ust. 1c) i sprawa wydaje mi sie niejasna.

    Atomek