    From: "Tolka" <x...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: wartość początkowa ŚT (samochód)
    Date: Fri, 18 May 2007 23:50:21 +0200

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał:

    > Na pewno było tam że *mimo* poniesienia "do dnia przekazania do
    > użytkowania" wolno go uznać za KUP???

    Za: http://www.vat.pl/pages/i/1234.php
    "Wartość początkowa samochodu a ubezpieczenie OC, AC i NW - 2006.04.28

    Podlaski Urząd Skarbowy, P-I/423/13/AN/06

    Koszty ubezpieczeń komunikacyjnych OC, AC i NW zakupionego za gotówkę
    samochodu nie zwiększają wartości początkowej samochodu, nawet jeżeli
    zostały poniesione przed przyjęciem go do używania."

    Znalazłam to też w innych źródłach. Nastomiast co do tej dodatkowej faktury
    nie znalazłam jednoznacznej odpowiedzi. Więc pewnie dla spokoju doliczę do
    WP, choć serce boli ;-) bo choćby VAT-u już nigdy nie odzyskam, a i koszty
    by sie przydały.. Ale mam czas do niedzieli, więc szukam dalej :-) No bo
    choćby tutaj jest coś:

    "Dodatkowe wyposażenie - 2006.04.18
    Urząd Skarbowy w Poddębicach, US.I. 415/7/06

    Zakup dodatkowego wyposażenia do samochodu w postaci lodówki, drabiny
    służącej do wejścia na naczepę, nawigacji GPS, SB - radia oraz innych
    przedmiotów może zostać zaliczony bezpośrednio do kosztów uzyskania
    przychodów, jeżeli jego wartość nie przekroczy 3.500,00 zł a podatnik wykaże
    istnienie związku przyczynowo - skutkowego pomiędzy osiąganymi przychodami a
    poniesionymi wydatkami oraz gdy wydatki te nie zostały mu zwrócone w
    jakiejkolwiek formie."

    Tyle, że nie ma nic o dacie poniesienia takiego kosztu, niestety. Poza tym
    zastanawiam sie jak ja wykażę ten "związek przyczynowo-skutkowy" jeśli
    chodzi o alufelgi... ?

    Dziękuję i pozdrawiam!